ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شناسایی ۲۵۰ هزار معتاد تزریقی

فرید براتی مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار معتاد تزریقی در کشور خبر داد.

فرید براتی مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار معتاد تزریقی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید براتی ضمن اعلام این خبر گفت: «در کشور تعدادی معتاد پرخطر داریم که عمدتاً تزریقی هستند یا عمل‌شان سنگین است و هر اقدامی که انجام شود این افراد درمان نمی‌شوند.»

بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر این افراد باید دستگیر شوند، اما پس از پشت سر گذاشتن دوره بازداشت، دوباره اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ضرورت ارائه خدمات بهداشتی مناسب به آنان خبر داد و گفت: «این افراد در صورتی که خدمات دریافت نکنند عامل اصلی انتقال هپاتیت، ایدز و اخیراً بیماری سل نیز هستند.»

به گفته وی، افرادی به صورت داوطلب ارائه خدمات بهداشتی به این گونه معتادان به منظور کاهش آسیب‌های روانی و جسمانی به آنان شده‌اند و خدمات‌ مورد نظرشان را در همان محلی که فرد معتاد حضور دارد ارائه می‌کنند.

براتی سده با بیان اینکه بسیاری از سرقت‌های خرد توسط معتادان پرخطر و تزریقی انجام می‌شود، افزود: «اگر به این افراد خدمات ارائه دهیم موضوع سرقت و مشکلات ناشی از بیماری‌های عفونی آنان نیز کاهش می‌یابد. یکی از موارد دادن سرنگ به این معتادان است تا از سرنگ‌های مشترک استفاده نکنند چرا که به راحتی با یک سرنگ مشترک فردی می تواند به ایدز مبتلا شود و با یک عمل جنسی فرد دیگری را نیز مبتلا کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.