ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار عفو بين‌الملل نسبت به وضعيت جسمی لطيف حسنی

سازمان عفو بين‌الملل نسبت به وضعيت لطيف حسنی زندانی سياسی آذربايجانی که از روز ۲۸ ارديبهشت ماه اعتصاب غذا کرده، هشدار داده است.

سازمان عفو بين‌الملل نسبت به وضعيت لطيف حسنی زندانی سياسی آذربايجانی که از روز ۲۸ ارديبهشت ماه اعتصاب غذا کرده، هشدار داده است.

لطیف حسنی، زندانی سیاسی از روز ۲۸ ارديبهشت ماه اعتصاب غذا کرده

بر اساس بيانيه اين سازمان، لطيف حسنی در اعتراض به شیوه برخورد با زندانيان سياسی و عدم پاسخ به درخواست وی برای انتقال از زندان مرکزی تبريز به زندان محل سکونت خود در کرج اعتصاب را آغاز کرده است.

این زندانی سیاسی پس از انتقال به زندان رجایی‌شهر نیز به اعتصاب خود ادامه داده و خواستار انتقال به بند سیاسی زندان رجایی ‌شهر شده است.

در بيانيه عفو بين‌الملل آمده لطیف حسنی روز هفتم تيرماه ابتدا به زندان اوين و پس از مدت کوتاهی به زندان رجايی شهر کرج منتقل شده است.

این زندانی سیاسی اعلام کرده است تا انتقالش به بند زندانيان سياسی در زندان رجايی‌شهر کرج به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

اعظم پيری همسر لطیف حسنی پيشتر در گفت‌وگو با زمانه از وخامت جسمی وی خبر داده بود.

خانم پيری در سی‌وششمين روز اعتصاب غذای همسرش گفته بود که لطيف حسنی به دليل تاثيرات ناشی از اعتصاب غذا از پا افتاده است.

اين زندانی سياسی از تپش قلب، کاهش فشار خون و درد معده رنج می‌برد.

سازمان عفو بين‌الملل خواستار آزادی فوری اين زندانی سياسی شده است.

به تازگی بيش از ۳۰۰ فعال سياسی و مدنی در نامه‌ای خواستار رسيدگی به خواسته‌های لطيف حسنی شده‌اند.

اين دسته از فعالان سياسی و مدنی ضمن ابراز نگرانی از وضعيت جسمی لطيف حسنی گفته‌اند مسئوليت هرگونه اتفاق متوجه مسئولان زندان رجايی شهر و مسئولان قضايی ايران  است.

لطيف حسنی در ماه‌های پايانی سال ۱۳۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، آيت مهرعلی بيگلو و بهبود قلی‌زاده، چهار فعال ديگر آذربايجانی بازداشت شد.

آنان که عضو کميته مرکزی گروه «يئنی‌گاموح» هستند، هر يک به ۹ سال حبس تعزيری محکوم شده‌اند و پس از چند ماه تبعيد به زندان رجايی‌شهر کرج، غير از لطيف حسنی بقيه در زندان مرکزی به سر می‌برند.

طبق اعلام سازمان «ديدبان حقوق بشر» در سال ۱۳۹۲، اعضای يئنی‌گاموح، تشکل «حرکت بيداری ملی آذربايجان جنوبی نوين»، می‌گويند که‌ «بيش از يک دهه است در کنار سکولاريسم و حق خودمختاری برای آذری‌های ايران به ارتقای هويت فرهنگی و زبان آذری پرداخته‌اند».

احمد شهيد، گزارشگر سازمان ملل متحد در آخرين گزارش خود از صدور احکام سنگين برای اين پنج زندانی آذربايجانی انتقاد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.