ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسلاویانسک از کنترل مخالفان دولت اوکراین خارج شد

ارتش اوکراین شبه‌نظامیان متمایل به روسیه را از اسلاویانسک عقب رانده است. رسانه‌های روسی نیز خبر سقوط پایگاه اصلی شورشیان مخالف کی‌یف را تائید کرده‌اند.

شبه‌نظامیان مخالف دولت مرکزی اوکراین، اسلاویانسک را شبانه ترک کرده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند دست کم ۵۰۰ مرد مسلح به همراه تجهیزات نظامی قابل حمل، از شهر عقب نشسته‌اند و تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را جا گذاشته‌اند.

آرسن آواکف، وزیر کشور اوکراین صبح شنبه (۵ ژوئیه/۱۴ تیر) خبر سقوط اسلاویانسک را تائید کرد و به نقل از سرویس‌های امنیتی در فیسبوک خود نوشت: «ایگور استرلکوف، فرمانده شورشیان و پیکارجویان تحت امر او از اسلاویانسک گریخته‌اند.»

رسانه‌های روسی نیز خبر خروج شورشیان از اسلاویانسک را پخش کرده‌اند.

این عقب‌نشینی پس از محاصره کامل اسلاویانسک توسط ارتش اوکراین صورت گرفته است. شاهدان عینی می‌‌گویند، ارتش در ساعات منتهی به روز شنبه ۵ ژوئیه، اسلاویانسک را به طور کامل محاصره کرد و پست‌های بازرسی، جلوی تردد خودروها را گرفتند.

آندره پورگین، رهبر گروه‌های جدایی‌خواه در «جمهوری خلق دونتسک» به خبرگزاری فرانسه گفته است که شهر اسلاویانسک به دلیل خمپاره‌باران نیروهای کی‌یف تخلیه شد.

اسلاویانسک ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ساکنان آن به فرانس پرس گفته‌اند که شهر پس از محاصره ارتش و خروج شورشیان، وضعیتی طبیعی دارد.

یک روز پیش از این عقب‌نشینی، رهبر شورشیان به مسکو پیام داده بود که جدایی‌طلبان نمی‌توانند بدون کمک روسیه بیش از این دوام بیاورند.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین دستور داده است که پرچم این کشور دوباره بر فراز شهرداری اسلاویانسک برافراشته شود.

این دستور را می‌توان به معنای تصرف کامل پایگاه شورشیان و هزیمت بازگشت ناپذیر آنها تلقی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.