ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت سه گروه شیعه با انتخاب دوباره مالکی در عراق

مجلس اعلاء، جریان صدر و ائتلاف الوطنیه عراقی با نخست وزیری مجدد مالکی مخالفت کردند. مالکی تلاش می‌کند با تشکیل یک دولت ائتلافی، برای بار سوم در پست نخست وزیری بماند.

سه گروه مهم شیعه در عراق برای سومین بار مخالفت خود را با نخست وزیری نوری مالکی اعلام کردند.

ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق گفته زمان ترک صحنه سیاسی برای مالکی فرارسیده

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از مهمترین گروه‌های شیعه، مجلس اعلاء، جریان صدر و ائتلاف الوطنیه ضمن مخالفت خود با نخست وزیری مجدد مالکی هشدار داده‌اند که انتخاب دوباره او به تجزیه عراق منجر می‌شود و به تشدید بحران‌های این کشور دامن می‌زند.

ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق و رئیس «ائتلاف الوطنیه» به رویترز گفته زمان آن رسیده است که مالکی صحنه سیاسی را ترک کند.

علاوی هشدار داده است، اگر مالکی بر سر قدرت بماند عراق به سوی تجزیه پیش خواهد رفت.

از طرفی دیگر علی بشیر، عضو مجلس اعلای اسلامی اعلام کرده است که مجلس اعلا و جریان صدر با نخست وزیری مجدد مالکی برای دور سوم مخالف هستند. به گزارش «العربیه»، علی بشیر افزوده است، بقای نوری مالکی در پست نخست وزیری عراق، مشکلات و بحران‌های این کشور را افزایش می‌دهد.

این عضو مجلس اعلای اسلامی در گفت‌وگو با تلویزیون «سومریه نیوز» گفته، روند سیاسی نیازمند تغییر نخست وزیر و انتخاب شخصیتی مورد قبول همه طرف‌های تشکیل دولت آینده است.

شانس اندک مالکی برای نخست‌وزیری

روز ۱۰ تیرماه نخستین جلسه پارلمان جدید عراق به دلیل اختلافات سیاسی و اعتراض نمایندگان کرد بی‌نتیجه ماند. دستور کار این نشست تعیین رئیس مجلس و معاونان او، نخست وزیر و رئیس جمهور اعلام شده بود.

نخستین جلسه پارلمان جدید عراق برای انتخاب نخست‌وزیر بی‌نتیجه ماند

نوری مالکی تلاش می‌کند ضمن تشکیل یک دولت ائتلافی، برای بار سوم در پست نخست وزیری باقی بماند.

ناظران با توجه به افزایش بحران‌های عراق امکان پیروزی مالکی را بسیار کم برآورد می‌کنند.

مالکی برای ماندن در پست نخست وزیری باید ۱۶۵ کرسی پارلمان را به دست بیاورد، اما حزب او در انتخابات گذشته تنها ۹۲ کرسی را به خود اختصاص داد.

پس از تصرف برخی مناطق سنی‌نشین در عراق توسط گروه اسلامگرای «دولت اسلامی» موسوم به داعش و همچنین نارضایتی کردها و اعلام برگزاری رفراندوم در مناطق کردنشین دولت شیعی مالکی بیشتر دچار انزوا شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مالکی عامل دست نشانده٬ مثل همتای سوری کشور را بجنگ داخلی کشاند!

  • بهنام

    برای هر دیکتاتوری خیلی سخت است که قدرت را واگذار کرده و به زباله دان تاریخ بپیوندد . علی الخصوص که آن دیکتاتور دست نشانده هم باشد و از خود اراده و اختیاری نداشته باشد و به ساز دیگران خوش رقصی کند . اما برای این دیکتاتور پر رو ، گوئی حکومت را ملک طلق خود پنداشته و با حماقت یک کودک نوزاد ، خود را بدان وابسته دانسته است ، کودکی که اگر لحظه ای عروسکش را از دستش بگیرند ، فریادش به آسمان بلند گشته و خود و اطرافیانش را از زور گریه هلاک میکند .