ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل مواضع حماس در غزه را بمباران کرد

هفت عضو حماس و دو فلسطینی دیگر در حمله هدفمند اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند. اسرائیل دلیل این حمله را پاسخ به شلیک موشک‌ از غزه خواند.

نیروی هوایی اسرائیل، بامداد دوشنبه ۷ ژوئیه، اهدافی را در نوار غزه بمباران کرد. اسرائیل می‌گوید حمله به تاسیسات و سکوهای مخفی پرتاب موشک، هدفمند و در واکنش به اقدامات حماس بود.

اسرائیل می‌گوید شبه‌نظامیان حماس در روز یکشنبه ۶ ژوئیه، دست‌کم ۲۵ موشک به جنوب این کشور شلیک کردند. یک مقام نظامی اسرائیل گفت موشک‌اندازی از نوار غزه در روز دوشنبه نیز ادامه داشت و یک سرباز را مجروح کرد.

شاخه نظامی حماس تایید کرده که شش نفر از اعضایش در حمله هوایی به یک پناهگاه امن در جنوب رفح و در نزدیکی مرز مصر کشته شده‌اند. رویترز می‌نویسد  آنها احتمالا در  بمباران تونل‌های بین غزه و مصر به قتل رسیده‌اند. از این تونل‌ها برای عبور و مرور مخفیانه به مصر و قاچاق سلاح استفاده می‌شود.

حماس هم‌چنین گفته که یک نفر دیگر از اعضایش در شمال غزه به قتل رسیده است.

سخنگوی حماس، سامی ابوذهری، تهدید کرد که اسرائیل به زودی هزینه کشتن اعضای این سازمان را خواهد پرداخت.

علاوه بر ۷ عضو حماس، دو فلسطینی دیگر نیز در حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به منطقه «الربیج» غزه جان باخته‌اند.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه ۶ ژوئیه در جلسه کابینه اسرائیل گفته بود هر کار ضروری را برای بازگرداندن آرامش به جنوب این کشور انجام می‌دهد. نخست وزیر اسرائیل در عین حال تاکید کرد که قصد ندارد برای رویارویی با حماس به یک عملیات گسترده نظامی متوسل شود.

تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیل  پس از کشته شدن سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن بالا گرفته است. دولت نتانیاهو حماس را مسئول این قتل معرفی می‌کند. حماس تاکنون این اتهام را نه رد کرده، نه تکذیب.

دو روز پس از یافته شدن جسد این سه جوان، یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی به قتل رسید. جنازه سوخته او در یک جنگل پیدا شد.

قتل محمد ابوخضیر به تنش گسترده‌ای در بیت‌المقدس منجر شد و مراسم خاکسپاری او، با درگیری و سنگ‌پراکنی به سوی پلیس همراه بود.

روز یکشنبه ۶ ژوئیه،  شش اسرائیلی به ظن مشارکت در قتل ابوخضیر دستگیر شدند. بنیامین نتانیاهو در همین روز با پدر محمد ابوخضیر تماس تلفنی گرفت و به او اطمینان داد که موضوع کشته شدن پسرش را پیگیری می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بکشید این تروریستها را و شرشان را برای همیشه از سر مردم فلسطیم کم کنید و به دوزخ رهسپارشان نمائید . تا درس عبرتی برای دیگر فریب خوردگان حکومت ننگین اسلامی ایران باشد .