ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۱۱ درصدی تلفات حوادث کار در ایران

پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که تلفات حوادث کار سال گذشته در این کشور نسبت به سال ۹۱ خورشیدی ۱۱ درصد افزايش يافته است. در سال‌های اخیر تلفات کار در ایران سیر صعودی داشته است.

روابط عمومی پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که در سال ۹۲ يک‌هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با سال ۹۱ که تعداد تلفات حوادث کار يک‌هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزايش يافته است.

کارگران ساختمانی بدون بیمه بیشترین سهم را در حوادث کار و کشته شدن هنگام کار دارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روابط عمومی پزشکی قانونی ایران همچنین گفت ‌از تلفات حوادث کار در سال گذشته يک‌هزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند.

بنا به این گزارش، در اين مدت استان‌های تهران با ۴۸۸، خراسان رضوی با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتی بيشترين و استان‌های ايلام با ۹، خراسان جنوبی با ۱۰ و کهگيلويه و بويراحمد با ۱۳ فوتی کمترين آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

همچنین در سال گذشته بیشترین تلفات حوادث کاری به ترتیب، ۹۶۵ نفر به دليل سقوط از بلندی، ۳۷۱ نفر به دلیل برخورد جسم سخت و ۳۰۳ نفر بر اثر برق‌گرفتگی بودند.

سقوط از بلندی با ۴۸/۴ درصد علل مرگ در حوادث کار مهم‌ترين علت مرگ در حوادث کار به شمار می‌رود.

در همین حال روابط عمومی پزشکی قانونی اعلام کرد که میزان مصدومان حوادث کار در سال ۹۲ نسبت به سال قبل از آن ۱/۱ درصد کاهش يافته است.

آمار تلفات در سال جاری نیز افزایش داشته است. در دو ماهه ابتدايی سال جاری ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۷/۵ درصد بيشتر شده است.

در طی اين مدت همچنان استان‌های تهران با ۸۲، خراسان رضوی با ۲۳ و اصفهان با ۱۹ دارای بيشترين آمار در تلفات حوادث کار بودند.

سازمان پزشکی قانونی همچنین گفته است در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند و تلفات حوادث کار طی سال‌های اخير سير صعودی داشته است.

در اين ۱۰ سال کمترين ميزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بيشترين اين آمار با يک‌هزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده ‌است.

محمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین‌الملل اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود:‌ «۴۷درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است.»

در همان ماه اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان گفت: «روزانه پنج نفر در کارگاه‌های ساختمانی کشور جان خود را از دست می‌دهند، یعنی در کنار مصرف مصالح ساختمانی، در ساخت‌وسازها جان انسان هم مصرف می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.