ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت استراليا ۱۵۳ پناهجوی سريلانکايی را روی دريا حبس کرده است

دولت استراليا تأیید کرد که ۱۵۳ پناهجوی سريلانکايی، از جمله چندين کودک را روی دريا حبس کرده است.

دولت استراليا تأیید کرد که ۱۵۳ پناهجوی سريلانکايی، از جمله چندين کودک را روی دريا حبس کرده است.

پناهجویان سريلانکايی در استرالیا

به گزارش سی.ان.ان، دولت استراليا همزمان از سوی دادگاه عالی اين کشور تحت فشار قرار گرفته است تا طرح‌های خود را برای پس فرستادن اين پناهجويان محبوس به سريلانکا کنار بگذارد.

تمام پناهجويان سوار بر اين قايق تبدل‌شده به زندان، تاميل‌هايی هستند که اواسط ماه ژوئن به راه افتاده بودند.

تا روز سه‌شنبه هشتم ژوئيه که دادگاه مذکور در شهر ملبورن تشکيل شد، دولت استرالیا ماجرای حبس پناهجويان روی دريا را نه تأييد و نه تکذيب کرده بود. اين رفتار مطابق سياست عدم اظهارنظر درباره «عمليات مرزهای حکومتی» صورت گرفته بود.

دولت استراليا سپتامبر گذشته «عمليات مرزهای حکومتی» را که عملياتی نظامی است، برای «متوقف‌ساختن قايق‌ها» به راه انداخت؛ قايق‌هايی که پناهجويان را به آب‌های استراليا وارد می‌کنند. منتقدان اين عمليات همواره از خشونت غيرضروری در برخورد با پناهجويان و ميزان بالای «بازگرداندن» آنها شکايت کرده‌اند.

افزون بر این، در دادگاهی از «فرهنگ پنهان‌کاری» حکومت استراليا به شدت انتقاد شد، زيرا دولت اين کشور برای روزهای متمادی از اطلاع‌رسانی خودداری کرده بود. بسياری از خانواده‌های پناهجويان زندانی روی دريا نگران بودند که آشنايان‌شان در دريا سرگردان يا غرق شده باشند.

ماجرای قايق زمانی فاش شد که يکی از مسافران آن روز پنج‌شنبه گذشته با يک وکيل مدافع حقوق بشر تماس گرفت. وی به اين وکيل گفته بود که «ما همچنان در مسير سفر به استراليا هستيم.»

دولت استراليا تاکنون همواره از «عمليات مرزهای حکومتی» دفاع کرده و آن را راهی برای بيکار کردن قاچاقچيان انسان و جلوگيری از مرگ انسان‌ها در دريا دانسته است.

تعداد پناهجويان سريلانکایی در استراليا بسيار بالا است و اغلب آنان را تاميل‌ها تشکيل‌ می‌دهند، زيرا پس از پايان جنگ داخلی در سال ۲۰۰۹، موارد بسياری از آزارها و رفتارهای ناقض حقوق بشر عليه اين قوم گزارش شده است. اما تونی ابوت، نخست‌وزير استراليا، اين کشور را «در وضعیت آرامش» توصيف کرده و دولت او تعداد زيادی از پناهجويان تاميل را به سريلانکا باز می‌گرداند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 56

    […] پیشینه خطرناکی ایجاد می کند عفو بین الملل ۸ جولای ۲۰۱۴ تحویل ۱۵۳ پناهجوی سری به نیروی دریایی سری لانکا باعث نقض آشکار حقوق بین المللی  به دست استرالیا خواهد […]

  • بهنام

    این کار غیر قانونی است و هیچ دولتی تا به حال در جهان دیده نشده که دریا را تبدیل به زندان کند . همه اقدامات غیر قانونی تونی ابوت به خاطر حفظ قدرت و شعارهای تبلیغاتی که داده است ، می باشد .