ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف یک گور جمعی در نزدیکی بغداد

گوری حاوی ۵۳ جسد با دست‌های بسته و گلوله‌هایی در جمجمه یا سینه، در جنوب بغداد کشف شده است. هنوز روشن نیست چه کسانی مسئول این کشتار بوده‌اند.

گوری حاوی ۵۳ جسد با دست‌های بسته و گلوله‌هایی در جمجمه یا سینه، در جنوب بغداد کشف شده است. هنوز روشن نیست چه کسانی مسئول این کشتار بوده‌اند.

پلیس عراق روز چهارشنبه ۹ ژوئیه از کشف یک گور دسته‌جمعی در یک‌صد کیلومتری بغداد خبر داد. تعداد دفن‌شدگان ۵۳ نفر است و از مرگ آنها دست‌کم یک هفته می‌گذرد. دست همگی جنازه‌ها بسته بوده و گلوله‌ای در سر یا سینه‌ داشته‌اند.

محل دفن اجساد در نزدیکی یک صیفی‌کاری در شهر حله اعلام شده است. هویت قربانیان و دلیل کشتار آنها روشن نیست.

این گور در حالی پیدا شده که سازمان دیده‌بان حقوق بشر، سلفی‌های داعش را مسئول اصلی کشتار و خشونت گسترده در عراق معرفی کرده است. به تاکید این سازمان، داعش تنها در شهر تکریت، ۱۶۰ نفر را طی یک ماه گذشته تیرباران کرده است. داعش در مناطقی که در عراق تصرف کرده، از شیوه دار زدن برای اعدام مخالفان نیز استفاده می‌کند.

شهر حله مرکز استان بابل است. اهمیت کشف این گور جمعی در این شهر از آن رو است که این منطقه تاکنون از آتش منازعات داعش و نیروهای دولتی و ناآرامی‌های ناشی از بحران عراق به دور بوده است.

این منطقه در عین حال در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷، کانون خشونت‌های خونینی بین سنی‌ها و شیعیان بود و «سه راهی مرگ» خوانده می‌شد. در آن سال، کشمکش‌های فرقه‌ای و مذهبی بین سنی‌ها و شیعیان،  صدها کشته برجای گذاشت.

آمار روشنی از  میزان خشونت‌های یک‌ماه گذشته در عراق وجود ندارد اما سازمان ملل در ماه مارس ۲۰۱۴، میانگین روزانه قربانیان منازعات قومی و مذهبی و حملات تروریستی در این کشور را ۲۶ نفر ااعلام کرده بود. این آمار مربوط به زمانی است که شورشیان داعش تنها در استان انبار حضور داشتند.

در این آمار، ۶ شهر و استان پرکشمکش عراق عبارت بودند از بغداد، انبار، صلاح‌الدین، دیاله، کرکوک و نینوا.  بیشتر منازعات در استان‌های سنی‌نشین روی داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 57

    […] کشف یک گور جمعی در نزدیکی بغداد رادیو زمانه ۹ جولای ۲۰۱۴ گوری حاوی ۵۳ جسد با دست‌های […]

  • ESI

    قابل توجه عظمای . چلاغ  و بقیه عظما های  *** مفت خور ..لعنت بر خمینی دجال..