ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار معدن در اردکان چند کشته و زخمی به جای گذاشت

بر اثر انفجار در معدن گرانيت قرمز «قلعه خرگوشی» واقع در شمال شرق اردکان، دو کارگر کشته و سه کارگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار در معدن گرانيت قرمز «قلعه خرگوشی» واقع در شمال شرق اردکان، دو کارگر کشته و سه کارگر زخمی شدند.

محمدحسين رياحی، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت این رویداد حوالی ظهر روز دوشنبه، ۱۶ تيرماه رخ داد.

به‌گفته وی يکی از کارگران بلافاصله پس از وقوع انفجار جان باخت و چهار کارگر ديگر که زخمی و دچار سوختگی شده بودند، به بيمارستان صدوقی يزد منتقل شدند که صبح روز چهارشنبه، ۱۸ تيرماه يکی ديگر از کارگران به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

نام دو کارگر کشته‌شده جواد حسينی و «مرادی‌نژاد» عنوان شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد دلیل انفجار در این معدن را روشن کردن سیگار در انبار مواد منفجره و انداختن ته سیگار روی يکی از محموله‌های فسفر اعلام کرد.

وی افزود: در اين معدن، جدا کردن سنگ‌ها از کوه به وسيله آتش باری انجام می‌شود و مواد منفجره مورد نياز برای آتش باری در انباری که انفجار در آنجا به وقوع پيوسته نگهداری می‌شده است.

در معدن رو باز «قلعه خرگوشی» اردکان ۱۷ کارگر مشغول به کارند و شرکت کوه نور پارس که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارد از آن بهره‌برداری می‌کند.

چندی پیش مولود جافریان، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: «در هر ۱۶روز یک معدنچی در معادن کشور می‌میرد.»

روز سه‌شنبه روابط عمومی پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که در سال ۹۲ یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال ۹۱ که تعداد تلفات حوادث کار یک‌هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.