ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مين در خوزستان جان یک جوان را گرفت

يک جوان ايرانی به نام احمد حافظی طرفی بر اثر انفجار مين در جاده اصلی مسير چزابه، در نزدیکی شهرستان بستان در خوزستان، کشته شد.

يک جوان ايرانی به نام احمد حافظی طرفی بر اثر انفجار مين در جاده اصلی مسير چزابه، در نزدیکی شهرستان بستان در خوزستان، کشته شد.

«مرکز حاميان حقوق بشر» به‌نقل از صفحه فيس‌بوکی  «ايران بدون مين» که با همکاری چند فعال حقوق بشر اداره می‌شود این خبر را منتشر کرده و نوشته است بدن تکه‌پاره شده این جوان را در چند نوبت از محل وقوع حادثه پيدا کرده و تحويل خانواده‌اش دادند.

یک منبع آگاه که نام وی منتشر نشده، گفته است احمد حافظی طرفی جوان ۲۲ ساله‌ای بود که هشت ماه پيش ازدواج کرده و برای گذران زندگی با خودروی شخصی‌اش مسافرکشی می‌کرد که روز چهارشنبه ۱۱ تيرماه در مسير چزابه به علت انحراف جزيی، خودرو در حاشيه جاده با مين ضد تانک برخورد کرده و منفجر می‌شود.

به‌گفته وی اهالی محل و خانواده این جوان از اينکه حادثه انفجار مين در نيم تا يک متری يک جاده اصلی رخ داده بسيار متأثر هستند و می‌گويند چگونه ممکن است در منطقه‌ای که مسئولان گفته بودند از مين پاک شده، مين ضد تانک جان يک جوان را بگيرد.

این منبع آگاه افزوده است مسئولان منطقه برای دلجویی خانواده حافظی طرفی به خانه پدری او رفته‌اند. با این حال خانواده احمد گزارش کاملی از نحوه جان باختن وی را به مسئولان داده و گلايه کرده‌اند که در اين منطقه تاکنون پنج نفر دچار حادثه مين شده‌اند.

با گذشت ۲۶ سال از جنگ ميان ايران و عراق تاکنون مين‌های به جای مانده از آن دوران، جان شماری از شهروندان ایرانی را در استان‌های آذربايجان غربی، ايلام، کرمانشاه، خوزستان و کردستان گرفته است.

بر اساس آمارها، شش ميليون هکتار از خاک ايران به مين آلوده است و بيش از ٢٠ ميليون مين در سراسر ايران وجود دارد که از اين ميان استان‌های ايلام، کرمانشاه، کردستان و آذربايجان‌غربی، بيشترين مين‌های کاشته‌شده را در حوزه جغرافيايی خود دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ESI

    رژیم جهل و جنون فقط بفکر ..غارت ایران هستند  ..در اوایل آمدن دجال بزرگ ..بخوانید  خمینی دجال ..از حسن الهیککل .فیلسوف وسیاسثمدار مصری .پرسیدند ..نظر شما در رابطه با خمینی چیست  گفت ..خمینی موشک اتمی هست که هزار چهار صد سال پیش شلیک شد وامروز در ایران  فرود آمد ...لعنت به خمینی دجال..