ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خشکسالی هزاران میلیارد ریال خسارت وارد کرده است»

خشکسالی در ایران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده و شدت خشکسالی در برخی استان‌ها مانند سمنان بیشتر از سایر نقاط است.

خشکسالی در ایران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

خشکسالی میلیاردها ریال خسارت در ایران به بار آورده است

رییس سازمان امور عشایر با اعلام این خبر، شدت خشکسالی در استان‌های سمنان، البرز، خراسان رضوی و جنوبی را بیشتر از سایر نقاط دانست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، کرمعلی قندالی با اشاره به این‌که خشکسالی ۱۰ استان کشور از اردبیل تا خراسان رضوی و شمالی را در برگرفته است گفت: «برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی با پیگیری سازمان مدیریت بحران ۲۳۸ میلیارد ریال از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری درخواست شده است».

این مقام مسئول در سازمان امور عشایری مشخص نکرده است اختلاف رقم ۲۳۸ میلیارد ریال تا ۱۰ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌ها چگونه و از چه منبعی تامین خواهد شد.

از این رقم قرار است بخشی به تامین آب و بخش دیگر به تامین علوفه برای دام‌ها اختصاص یابد.

به گفته قندالی، از آن‌جا که میزان خسارت‌ها در استان سمنان بیشتر از سایر استان‌هاست تاکنون ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به این استان تخصیص یافته است.

پیش‌تر شرکت مهندسی آب ایران نیز هشدار داده بود که به خاطر تداوم دوره خشکسالی، ۵۱۶ شهر در معرض تنش آبی  قرار دارند و این بحران جدی‌تر نیز خواهد شد.

به گفته کارشناسان، ایران بیش از یک دهه است که وارد یک دوره جدی کم‌آبی و خشک‌سالی شده و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این بحران گسترده‌تر نیز بشود.

نگرانی مسئولان آب و فاضلاب کشور از آغاز بحران اصلی آب از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ است زیرا تاثیرات خشکسالی در آن زمان بیشتر نمایان خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    خشکسالی مهم نیست. ما که برای اینها انقلاب نکردیم. جمعیت را زیاد کنیدتا ملایان بسیجی و پاسدار کم نیاورند و حکومت را نگه دارید که اوجب واجبات حفظ حکومت آخوندها است