ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین مرحله توزیع «سبد امنیت غذایی» آغاز شد

وزیر کار ایران از توزیع ۸ قلم کالا به ۷ میلیون خانوار خبر داد. این سبد شامل کسانی می‌شود که کمبود پروتئین و ویتامین دارند.

وزیر کار ایران از شروع توزیع ۸ قلم کالای در نظر گرفته شده برای ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد.  این سبد شامل گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه‌ فرنگی و خرما می‌شود.

خبرگزاری «مهر» روز پنجشنبه ۱۹ تیر، از گام اول توزیع «سبد امنیت غذایی» خبر داد. علی ربیعی، وزیر کار ایران اعلام کرد که مشمولان طرح می‌توانند اقلام کالایی در نظرگرفته شده در هر مرحله را ظرف ۴ ماه دریافت کنند.

طبق اعلام دولت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این طرح قرار دارند. این طرح طبق مصوبه هیئت وزیران به‌ منظور حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذیه اجرا می‌شود.

وزیر کار ایران می‌گوید طرح «سبد امنیت غذایی» با سبد کالای عمومی فرق دارد و شامل آن دسته افرادی می‌شود که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند.

ربیعی تاکید کرده که اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی این طرح از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شده و تعداد دفعات اجرای آن دستکم ۴ مرتبه در سال پیش‌بینی شده است.

او  وعده داده بود که توزیع این سبدها تا پیش از ماه رمضان شروع شود. در روزهای گذشته، چند رسانه اصولگرا در انتقاد از خلف وعده دولت، به عدم بودجه اعتباری برای اجرای این طرح اشاره کرده بودند.

وزیر کار ایران هم‌چنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توزیع شیر در مدارس خبر داده و گفته است: «هدف از این برنامه، افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور و پیشگیری از کوتاه قدی و بیماری‌های ناشی از کمبود مواد لبنی است.»

ربیعی یادآوری کرده که مشمولان دریافت سبد امنیت غذایی در هر مرحله از توزیع آن، ۴ ماه فرصت مراجعه به ۴ هزار و ۸۰۰ فروشگاه تعیین شده را دارند.

توزیع «سبد امنیت غذایی» در حالی شروع شده که وزارت اقتصاد و دارایی ایران، به تازگی نتایج مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها را در ارگان رسمی خود «شادا» منتشر کرده و از افزایش شکاف طبقاتی در ایران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، جمعیت زیر خط فقر از ۲۵درصد پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها به بیش از ۳۱ درصد رسیده است. بر مبنای این گزارش، تقریبا از هر سه شهروند ایرانی یک نفر فقیر است و جمعیت فقرا از مرز ۲۳ میلیون نفر گذشته است.

به گزارش سامانه ملی پایش امنیت غذا و تغذیه  ۱۴استان کشور در وضعیت ناامنی غذایی قرار دارند. استان سیستان و بلوچستان ناامن‎ترین استان ایران از نطر امنیت غذایی است و بعد از آن استان‎های هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد در وضعیت بسیار ناامن قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی !! لعنت بر مافیای حاکم که بجای ایحاد کار و اشتغال پولها را دزدیده و مردم را به فلاکت رساندند!

  • Samad

    با هر توجیهی یارانه ها را نقدی به دست مردم رساندند باید این کمک ها هم غیر جنسی باشد. هزینه ای که برای سامانه ی عریض و طویل تهیه و توزیع این اقلام صرف می شود خیلی زیاد است و هیچ تضمینی هم نیست که به درستی به دست نیازمندان برسد. با پرداخت نقدی یا بن یا کوپن می توان جلوی این ریخت و پاش را گرفت و کرامت شهروندان را هم بهتر حفظ کرد.

  • ESI

    لعنت بر. سد علی رکورد زن ..که هنوز بعد سی سال عاجز از تامین غذی ملت هستند ..تازه  دنبال *** های بزرگتر هست که بمب اتمی بسازد .خریداری شده از کره شمالی والگوی گلاه بردار بزرگ عبدالقادر خان .لعنت بر خمینی دجال

  • اچ

    کارمندان بازنشسته هم گرسنه اند