ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حملات به اسرائیل و نوار غزه می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود»

در حالی‌که نبرد ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطینی در نوار غزه همچنان قربانی می‌گیرد فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر گفت حملات دو طرف می‌تواند «جنايت‌های جنگی» محسوب شود.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت که می‌توان حملات به اسرائيل و نوار غزه را به‌عنوان «جنايت‌های جنگی» توصيف کرد. این حملات تاکنون به مرگ دست‌کم ۸۶ تن انجاميده است.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه (۱۰ ژوئيه / ۱۹ تير) منتشر کرد از دولت اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطينی به تأکيد خواست تا به درگيری‌های نظامی پايان دهند و حمايت از جان غيرنظاميان را تضمين کنند.

درگیری‌های نظامی در نوار غزه در پی تنش‌هايی آغاز شد که پس از قتل سه نوجوان اسرائيلی در کرانه غربی و يک نوجوان فلسطينی در بيت‌المقدس (اورشليم) شرقی اوج گرفت.

در بیانیه فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر آمده است که «ارتش اسرائيل به عمد به خانه‌ها و مراکز غيرنظامی حمله کرده» و «گروه‌های مسلح فلسطينی در غزه بيش از ۱۶۹ موشک به اسرائيل شليک کرده‌اند و بی‌ملاحظه غيرنظاميان اسرائيلی را هدف قرار داده اند.»

شَوان جَبَرين، نايب‌رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر گفت: «اقدامات ارتش اسرائيل و شليک رو به افزايش موشک‌های فلسطينی را بايد محکوم کرد، چون هر دوی اين‌ها نقض حقوق بين‌المللی بشر دوستانه هستند.»

به‌گفته عبدالکريم لاهيجی، رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، شورای امنيت سازمان ملل بايد در این زمینه مداخله کند و «نمی‌تواند از مسئوليت خود برای حفاظت از غيرنظاميان شانه خالی کند.»

این فدراسیون تأکید کرد که از سال ۲۰۰۸ به بعد، هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی با معافيت کامل از مجازات مرتکب نقض حقوق بين‌المللی بشر دوستانه شده‌اند. در بیانیه آمده است: «به‌ويژه در ارتش اسرائيل در عمليات موسوم به "ستون دفاعی" در نوامبر ۲۰۱۲ و عمليات "سرب گداخته" در دسامبر ۲۰۰۸ تا ژانويه ۲۰۰۹» حقوق بين‌المللی نقض شده است.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با بیان این‌که در این مدت «اشغال فلسطين به دست اسرائيل گسترش يافته»، گفته است اوضاع کنونی در حيطه صلاحيت دادگاه بين‌المللی جزايی قرار دارد و این فدراسیون درخواست خود را در زمينه فعال شدن اين دادگاه از کانال‌های مناسب تکرار می‌کند.

حملات دو طرف ادامه دارد

حملات متقابل در نوار غزه همچنان ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه شامگاه روز پنج‌شنبه (۱۰ ژوئيه / ۱۹ تير) گزارش داد که نیروهای فلسطینی با شلیک راکت از سوی نوار غزه شهرهای بزرگ اسرائیل را هدف قرار دادند.

رسانه‌های اسرائیلی از شلیک چهار راکت در شامگاه پنج‌شنبه خبر دادند که توسط سیستم دفاعی «گنبد آهنین» این کشور متلاشی شدند.

همچنین در اورشلیم (بیت‌المقدس) صدای انفجارهای شدیدی به گوش رسیده که هنوز خبری از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است. در شرق این شهر و در تل‌آویو نیز چندین بار آژیر هوایی به صدا در آمده است.

از صبح روز پنج‌شنبه ده‌ها راکت از سوی غزه به خاک اسرائیل شلیک شد که به‌گفته ارتش اسرائیل ۱۲ موشک توسط سیستم دفاع هوایی خنثی شدند.

نیروی هوایی اسرائیل نیز در این روز ده‌ها عملیات نظامی در خاک غزه انجام داد. به‌گفته ارتش اسرائیل ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۷۵۰ هدف در خاک غزه بمباران شده است.

بر اساس آخرین خبرها در سومین روز حملات هوایی اسرائیل تعداد کشته‌شدگان فلسطینی به دست‌کم ۸۶ نفر رسید.

بنا بر آمار فلسطینی‌ها، از آغاز حملات هوایی موسوم به «لبه دفاعی» که از سه‌شنبه شب آغاز شد، تاکنون بیش از ۵۶۰ نفر زخمی شده‌اند. در میان قربانیان این حملات کودکان و زنان نیز دیده می‌شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل عامل کشتار غیرنظامیان را حماس دانسته و گفته است اعضای این گروه با پنهان شدن در میان مردم و ایجاد سپر دفاعی از آن‌ها موجب مرگ غیرنظامیان می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سید جعفر

    بله ، مردم ایران بی گناه نیستند که این حاکمان 35 سال است بر هستی آنها مسلط شدند و کنار نمی روند . اوجب واجبات حفظ حکومت و ثروت است اگر مصلحت نظام ایجاب کرد سران نظام مقدس با سران رژیم صهیونیستی هم شراب میخورند، این کار برای حفظ نظام مقدس واجب هم میشود. گدایان و صدقه خوران به غارت سرمایه های مردم ایران چنان مشغولند که حتا حفظ ظاهر هم نمی کنند

  • داوری

    جناب Delavar ببخشید نمی دانستم شما حافظ منافع رژیم صهیونیستی هستید و انتقاد از این رژیم جعلی باعث تکدر خاطر مبارک می شود. وگرنه انتقاد نمی کردم. حالا که شما این همه هوادار و مدافع این رژیم هستید میتوانید از سران شجاع و نترس !! این رژیم بخواهید که فقط مقر گردانهای قسام را بمب باران کند و از کشتن زنان و کودکان بیگناه اجتناب ورزد.کودکان بیگناه فلسطینی به چه گناهی باید قربانی هوسها و بلند پروازیهای سران این رژیم جعلی شوند؟

  • Delavar

    گنبد آهنین به از گنبد طلا! عراق هم روزانه ده ها موشک حواله ی ایران نمود ولی یک سیستم دفاعی جز گنبد گوشت ایرانیان وجود نداشت که مانع آن شود و خیلی زود سران تهران نشین از حول جان و جاه خودشان جام زهر را با شربتی از خون زندانیان در بند هموطنشان سر کشیدند. برای همین است که ایرانی ها فکر می کنند موشک پرانی همیشه موجب شکست طرف می شود. بعد از جنگ هم ملت رشید چند تن طلا فرستاد تا در تنها کشوری که با ما در صلح نیست گنبد طلا علم کند و مثل بت پرست ها برای لیسیدن در و پیکر بتخانه ی خود به سرزمین خصم سفرها کند. بزودی داعش این طلاها را به سرقت می برد و عزیزانی که در غم فَلَسطین روز به روز نحیف تر می شوند خواهند دید سزای آدم فضولی که در کار هر همسایه ای دخالت می کند چیزی نیست جز سرافکندگی و هرمان دایم. به امید واهی دادگاه عدالت نباید بود که اگر عدالتی بکار باشد الان این همه قاتل و جانی در زیر گنبد کبود ایران به فساد و دزدی و خراب کاری مشغول نبودند.

  • داوری

    اگر دادگاه صالح رسیدگی به جنایات جنگی تشکیل شود رژیم جعلی صهیونیستی به همراه همپیمانان غربی اش نظیر رژیم سلطنتی انگلیس خبیث و دولتهای فرانسه و آلمان و از همه مهمتر دولت استکباری و *** آمریکا باید در این دادگاه محاکمه شوند.

  • داوری

    در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان ،سران وحشی این رژیم ادعا کردند بیش از 3000 نقطه از خاک لبنان و مقر حزب الله بمب باران و کاملا نابود شده است. اما پس از پایان خفت بار تجاوز این رژیم به خاک لبنان سران این رژیم اعتراف نمودند بیش از 650 موشک از طرف نیروهای حزب الله به سرزمینهای اشغالی شلیک شده و قریب به 40 تانک مرکاوای به همراه 2 ناوچه موشک انداز این رژیم منهدم گشته است.دروغهای شاخدار رژیم جعلی صهیونیستی هیچگاه پایان نمی پذیرد.****د.

  • داوری

    پس این گنبد آهنین (عنکبوتی) رژیم صهیونیستی چکار می کند؟ تا حالا جلوی پرتاب چند موشک را گرفته است؟ به نظر می آید رژیم صهیونیستی به جای هزینه سرسام آور در ایجاد پروژه گنبد آهنین، بهتر است ***، زیرا هم کم هزینه تر هستند و هم بیشتر می تواند جلوی آسیب دیدن شهروندان اجاره ای یهودی را در سرزمین های اشغالی بگیرد.راه دومی هم وجود دارد و آن ترک دائمی سرزمینهای اشغالی توسط یهودیان و واگذاری زمین های اشغالی به صاحبان اصلی این منطقه میباشد.