ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوکراین: کشته شدن ۳۰ سرباز در حملات موشکی جدایی‌طلبان

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که جدایی‌طلبان طرفدار روسیه با شلیک موشک‌های «گراد» روسی یک پاسگاه مرزی در شرق اوکراین را مورد حمله قرار داده و دست‌کم ۳۰ مرزبان را کشتند.

وزارت کشور اوکراین روز جمعه (۱۱ ژوئيه / ۲۰ تير) اعلام کرد که جدایی‌طلبان طرفدار روسیه با شلیک موشک‌های «گراد» روسی یک پاسگاه مرزی در شرق اوکراین را مورد حمله قرار داده و دست‌کم  ۳۰ مرزبان را کشتند.

به‌گزارش رویترز، در صورت تأیید این آمار، حمله موشکی روز جمعه را می‌توان مرگبارترین حمله جدایی‌طلبان علیه نیروهای امنیتی اوکراین از زمان پایان آتش‌بس یک‌جانبه در ۳۰ ژوئن تاکنون نامید.

یک منبع نظامی گفت این حمله ساعت ۵ بامداد به‌وقت محلی صورت گرفت و پاسگاه مرزی زلنوپیلیا در منطقه لوهانسک مورد هدف قرار گرفت.

زوریان چکیریاک، مشاور آرسنی آواکوف، وزیر کشور اوکراین با بیان این‌که «احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد»، گفت: «فکر می‌کنم پاسخ به این حمله خونبار در آینده، چندان زمان نبرد.»

به‌نظر می‌رسد نیروهای اوکراینی به‌ویژه با تسخیر اسلاویناسک، یکی از سنگرهای مستحکم جدایی‌طلبان، دست بالا را در نبردها دارند. شورشیان در شهر صنعتی دونتسک گرد آمده‌اند.

در میانه ماه ژوئن، شورشیان در منطقه لوهانسک با سرنگون ساختن یک هواپیمای باربری، ۴۹ تن از اعضای سرویس‌های امنیتی اوکراین را کشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.