ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه حملات اسرائيل به غزه؛ تا کنون ۱۳۴ فلسطينی کشته‌ شده‌اند

دست کم ۱۳۴فلسطینی قربانی حملات اسرائيل شده‌اند و ۵۳۷ خانه در نوار غزه تخريب‌ شده است. تاکنون هیچ اسرائیلی کشته نشده و نتانياهو گفته هدف‌شان بازگرداندن آرامش به شهرهای اسرائيل است.

در ادامه حملات هوايی اسرائيل به نوار غزه تا اين لحظه در روز شنبه  ۲۱ تير (۱۲ژوئيه)، دست کم ۱۳۴ فلسطینی قربانی حملات اسرائيل شده‌اند.

نظاميان اسرائيل در پنجمين روز متوالی از اين رشته حملات، يک مرکز توانبخشی را نيز هدف قرار دادند که در جريان آن، سه بيمارناتوان جسمی و يک پرستار کشته شدند.

يک سخنگوی ارتش اسرائيل در واکنش به حمله یادشده گفته در حال بررسی دلايل آن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  از نيمه شب گذشته تا ظهر امروز، دو نفر در انفجار  يک مرکز خيريه برای بيماران کم توان جسمی در بيت لحيا، سه نفر در شرق شهر غزه و سه نفر در غرب شهر غزه در حملات اسرائيل کشته شده اند.

همچنين تعداد مجروحان حملات اسرائيل از روز سه‌شنبه، ۹۵۰ تن برآورد شده‌اند. خبرنگار الجزيره از بيمارستان الشفا در شهر غزه گزارش داده که تمامی امکانات پزشکی غزه برای نجات جان ساکنان به کار گرفته شده است، اما کمبود امکانات پزشکی کار رسيدگی به امور پزشکی و نجات جان مصدومان حملات اسرائيل را با مانع روبه رو کرده است.

تعداد خانه‌های تخريب شده در نوار غزه به ۵۳۷عدد رسيده است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل گفته هدف آنها بازگرداندن آرامش به شهرهای اسرائيل است. اسرائیل ادعا کرده که از روز جمعه  حدود ۴۰ موشک به خاک این کشور اصابت کرده است.

هزار تن از نيروهای نظامی اسرائيل همزمان با هشدارهای این کشور که آماده يک تهاجمی زمينی است پشت مرز‌های غزه جمع شده‌اند.

همزمان دولت مصر مرز رفح را بر روی مصدومان فلسطينی گشوده است. در اين شرايط گروهی از فلسطينی‌هايی که پاسپورت مصری دارند نیز توانسته‌اند به مصر وارد شوند.

ديروز نتانياهو نخست وزير اسرائيل اعلام کرد هيچ فشار بين‌المللی نمی‌تواند حملات اسرائيل بر ضد «سازمان‌های تروريستی» را که قصد نابودی اسراييل را دارند متوقف کند. وی افزود حملات موجود با تمام قوا بر ضد هر کسی که تلاش می کند به اسرائيل آسيب برساند ادامه خواهد داشت. او افزود: «هيچ مرکز تروريستی در غزه ايمن نيست.»

خبرنگار الجزيره در بيت المقدس می گويد که حملات اسرائيل مورد حمايت گسترده ساکنان اراضی اشغالی قرار گرفته، و متحدان بين المللی اسرائيل نيز از انتقاد به اقدامات آنها در روزهای اخير دوری کرده‌اند.

با ادامه بمباران غزه، ساکنان اين منطقه هر لحظه از مراکزی که مورد حمله اسرائيل واقع شده‌اند خبر می‌دهند؛ از جمله يک مسجد که در مرکز این شهر مورد حمله قرار گرفته و ويران شده است. ارتش اسرائيل می گويد که آن مسجد انبار مهمات «تروريست‌ها» بوده است.  يک گرافيتی روی يکی از ديوارهای مسجد باقی مانده است که چندان هم خوانا نيست: «با وجود تکبرت بر تو پيروز خواهيم شد، نتانياهو.»

تا کنون بيش از نه مسجد در اين حملات تخريب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Delavar

    با کمال شعف برقراری آتش بس بین غزه و اسراییل را اعلام می کنم و در عین حال مراتب اندوه خود را بابت اینکه ملت غیور پرور و رحیم ایران دیگر نمی توانند هر روز برای کودکان فَلَسطینی زار زده و کامنت های احساسی بگذارند و نیز برای آنکه گله گله اقشار مختلف نمی توانند در پستو های صنفی خود نامه های آتشین بلند بالا خطاب به روسای سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناسا، ناجا و غیره نوشته با الصاق تمبر 10 ریالی به نشانی صدا و سیما پست کنند و در نهایت برای آندسته از روحانیون کهن سالی که پس از قیلوله ی رمضانی طویل تازه بیدار شده بودند و دست را از خشتچه ی مبارکه خارج کرده و قلم فتوای برگرفته بودند تا سر دشمن صهیونیست را به خاک جهاد بکوبند عرضه میدارم. امید آنکه در آینده ای نزدیک بهانه ای دیگر برای این عزیزان بیکار و علاف و فراری از واقعیات پیرامون در فراسوی مرزها پدید آید.

  • زهرا

    تعداد کشته شده های بمباران غزه رو غلط نوشتین. تا حالا ۱۵۴ نفر کشته شدن.

  • farid

    تا به کی باید پول مردم ایران بخاطر دخالت حکومت اسلامی در سایرکشورها به بمب و موشک تبدیل شود و مردم بیگناه را به کشتن بدهد؟!

  • sina

    ایران در قاچاق موشک‌ها به غزه دست دارد! مطبوعات اسراییل حکومت  اسلامی ایران را به ارسال موشک‌های سوری به نوار غزه و رسیدن آنها به دست جنبش حماس و مقاومت فلسطینی متهم کردند. آفتاب: به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی که در شماره روز گذشته‌اش منتشر شد، نوشت که ساکنان «اسرائیل» از موشک‌های دور برد M302 سوریه که از نوار غزه شلیک و در شهر الخضیره و شمال سرزمین‌های اشغالی اصابت کردند، غافلگیر شدند. این گزارش می‌افزاید: «اسرائیل» از ابتدای سال جاری میلادی شلیک موشک‌هایی از سوی جنبش حماس به سمت دریا را زیر نظر داشت که برد آنها نهایتاً به 100 کیلومتر می‌رسید و این احتمال در آن زمان مطرح بود که این موشک‌ها ساخت داخل غزه باشد، در حالی‌که اکنون بحث از این است که این موشک‌ها سوری بوده و از سوریه به بخش‌هایی از نوار غزه رسیده است.