ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع حامیان حجاب و عفاف در پارک ملت تهران

روز گذشته، دومین تجمع هواداران «حجاب»، در پارک ملت تهران برگزار شد. در این تجمع بر «پوشش چادر» به عنوان پوشش برگزیده برای زنان تاکید شد.

همزمان با اعلام دبیر کل انصار حزب‌الله مبنی بر اینکه به زودی گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر روانه خیابان‌ها خواهند شد، روز گذشته، دومین تجمع هواداران «حجاب» نیز در پارک ملت تهران برگزار شد. گفته می‌شود این تجمع را حوزه علمیه ایروانی سازماندهی کرده است.

حاضران در تجمع طرفداران حجاب، برای گسترش «پوشش چادر» به عنوان پوشش برگزیده برای زنان تبلیغ می کردند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، این تجمع با عنوان «عزم ملی جهت احیای فرهنگ عفاف و حجاب» در پارک ملت تهران برگزار شد.

حاضران در این تجمع با تبلیغ «پوشش چادر» به عنوان پوشش برگزیده برای زنان، به مناسبت «روز عفاف و حجاب»، شعارهایی چون «حفظ چادر سد فحشا می‌کند، روسفیدی نزد زهرا می کند»، «نیروی انتظامی حمایت‌ات می‌کنیم، مسئول انقلابی حمایت‌ات می‌کنیم»، «خواسته ملت ما امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی اقدام انقلابی»،«حیات دین حیات انقلاب است، شرافت زنان ما حجاب است»، «صداوسیمای ما اصلاح باید گردد، فرمان رهبر ما اجرا باید گردد»، «چادر حجاب برتر است، خشنودی پیامبر است»، «حجاب حکم خداست، منکر آن بی‌حیاست»، «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، سر دادند.

روی پرده نوشته‌ای که در عکس‌های منتشر شده از این تجمع دیده می‌شود نوشته شده بود: «اگر وضعیت حجاب و عفاف در سینما، سیمای خانوادگی و سیما اصلاح نشود، انقلابی عمل خواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس، در سخنرانی خود در این تجمع، با بیان اینکه «از ساحت خدا از کم‌کاری‌هایی که مردم و مسئولان در حوزه فرهنگی انجام داده‌اند استغفار می‌کنم»، گفت: «اگر این قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۲۶ نهاد و سازمان را جهت رسیدگی به مقوله حجاب و عفاف موظف کرده، اجرا می‌کردیم شاهد این وضع نبودیم که دل خانواده‌های شهدا خون شود.»

او با بیان اینکه مردم پای ارزش‌ها ایستاده‌اند، گفت: «این تجمع شما مکمل و پشتوانه کار مسئولان است، ما یک کار دو وجهی می‌خواهیم اینکه هم متصدیان دستگاه‌ها حجاب را رعایت کنند و هم ارباب رجوع.»

به عقیده تجمع کنندگان، مسئولان در زمینه حجاب به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌اند

در ادامه این مراسم گنجی، عضو کارگروه عفاف و حجاب با تاکید بر اینکه «دولت کنونی مزین به نام تدبیر و امید است و اعتدال یعنی اسلام»، از مسئولان دولتی خواست که معتدل باشند یعنی به فرامین اسلامی عمل کنند.

او  در سحنرانی خود به ذکر معضلات رسانه ملی و برخی از دستگاه‌های فرهنگی دیگر در زمینه حجاب پرداخت.

به گفته این روحانی، در صدا و سیما «نسبت به معارف اسلام برخورد گزینشی صورت می‌گیرد، به بعضی از معارف زیاد پرداخته می‌شود، اما بعضی همچون امر به معروف نادیده گرفته می‌شود».

او همچنین وضعیت عفاف و حجاب میان بازیگران صدا و سیما را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: «آنقدر وضع حجاب هنرمندان سیما بد است که دوربین‌های جشنواره‌ها آنها را سانسور کرده و نشان نمی‌دهند و متأسفانه مسئولان با همین حجاب از آنها تقدیر می‌کنند.»

به گفته او، «بعضی از بازیگران زن در خارج از کشور فسق‌های علنی انجام داده یا عکس‌های آنچنانی می‌گیرند و عکس‌های آنها از سیما پخش می‌شود اما هیچگونه مجازاتی از جمله ممنوع‌التصویری برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود»، در حالی که «برخی از برنامه‌سازان مومن و انقلابی به علت یک نقد، ممنوع‌التصویر می‌شوند».

انتقاد از برنامه‌های فرهنگی شهرداری بخش دیگری از سخنان سخنران این جلسه بود که موسیقی‌های پخش شده در برنامه‌های شهرداری در پارک‌ها و بوستان‌ها را حرام خواند و به شوهای لباسی اشاره کرد که در آن «لباس با طرح پرچم ایران طراحی و تن زنان می‌کنند و مقابل مردان به نمایش در می‌آورند».

او همچنین گفت: «بعضی از مسئولان فرهنگی در یک مراسم که زن آوازه‌خوان در آن برنامه اجرا می‌کند، شرکت می‌کنند آن وقت مسئول فرهنگی می‌گوید بنده اشکالی در آن ندیدم. اشکال را شما تشخیص نمی‌دهید، مردم تشخیص می‌دهند، مسئولی که می‌خواهد مصلح باشد باید اول صالح باشد.»

برگزاری تجمع، این بار با مجوز

مقام‌های دولتی تجمع پیشین حجاب در تهران از سوی حوزه علمیه و بسیج آیت‌الله ایروانی را «بدون مجوز» اعلام کرده بودند.

طرفداران حجاب، وضعیت عفاف و حجاب میان بازیگران صدا و سیما را بسیار نامناسب توصیف کردند

با این حال، علی موسوی، مسئول روابط عمومی تجمع حجاب و عفاف اعلام کرد: «مجوز این تجمع توسط استاندار تهران صادر شده است.»

مسئول روابط عمومی تجمع حجاب و عفاف همچنین گفته است: «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در وزارت کشور وجود دارد، اما متأسفانه توجه چندانی به حجاب و عفاف نمی‌شود. در صداوسیما نیز با وجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب حتی یک فیلم درباره حجاب ساخته نشده که این جای تأسف دارد.»

او مطالبه تجمع‌کنندگان را «احیای امر به معروف و نهی از منکر، به خصوص در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد. به گفته او، «مسئولان به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌اند» و خواست حامیان حجاب نیز در درجه اول «مطالبه از مسئولانی است که در این زمینه وظیفه دارند» و باید در خصوص گسترش حجاب کار کنند و «پاسخگو» باشند.

حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی تاکنون سه برنامه در زمینه عفاف و حجاب اجرا کرده است. اولین برنامه ۳۱ فروردین‌ماه در حوزه علمیه مروی برگزار شد که مطالبه از روحانیت بود. دومین برنامه ۱۷اردیبهشت ماه در میدان فاطمی برای مطالبه از وزارت کشور برپا شد و برنامه روز گذشته در پارک ملت، مطالبه از صدا و سیما و دیگر مسئولان فرهنگی بود.

این تجمع در حالی برگزار شده است که انصار حزب‌الله اعلام کرده است که گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر را روانه خیابان‌ها خواهد کرد تا در پارک‌ها، مراکز خرید و معابر از پیش مشخص‌شده، با عنوان «محل ماموریت و نقاط توقف» فعالیت کنند.

در سال جاری بیش از پیش به «مشارکت مردم در کنترل پوشش» تاکید شده است. با سخنرانی‌های مختلف برخی مسئولان حکومت، مبنی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، مسئله برخورد با نوع پوشش زنان و مردان بیش از پیش جنبه سلیقه ای پیدا کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 55

    […]  یک جامعه شناس: مرزبندی شغلی بین زنان و مردان کمرنگ شده است شهرزادنیوز، ۹ جولای ۲۰۱۴  در گذشته مشاغل بین زنان و مردان تفکیک شده بودند و برخی از آن‌ها مخصوص مردان و بعضی دیگر ویژه زنان بود. ولی با گذشت زمان و کاهش فاصله اجتماعی بین زنان و مردان از طریق تحصیل این فاصله‌ها کم شده و تقسیم شغلی کمرنگ‌تر گشته است. سی ان ان: ۴۳در صد زنان ایرانی پیگیر جام جهانی فوتبال مشک… […]

  • روزبه

    "او با بیان اینکه مردم پای ارزش‌ها ایستاده‌اند .................." جناب مردمی که تو نمایندگی میکنی کی اند و تو چه این نمایندگی گرفتی که از جانب اون ها حرف می زنی و بیانیه صادر میکنی. مردم شما همون 5000 نفری هستند که تو نماز جمعه زورکیتون جمع میشن ؟

  • Delavar

    ای به خیابان ریخته ها! با فرض اینکه اندکی در ادعای خود صادقید و تنها دغدغه ی اعتقادی شما باعث شده بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی بی مجوز تظاهر کنید باید بدانید که : 1- اعتقاد شما، فقط اعتقاد خودتان است و نه خیلی از دیگران. اگر می خواهید لطمه نبیند و کسی به آن توهین نکند مانند باقی چیزهای ارزشمندی که زیر حجاب های کلفتتان مخفی کردیه اید آنها را پنهان کنید و به رخ نامحرمان نکشید تا شاید برایتان عزیز بمانند. 2- واقعاً می خواهید بگویید این "حق شماست" که انسانهایی دیگر به ناخواه خود در دمای بالای 43 درجه با نابخردی تمام پارچه ی سیاه نابلون انگلیسی بر سر کند و برای گذران امور زندگی در برق آفتاب به کوچه و خیابان بروند؟ 3- آیا 5 شرط امر به معروف و نهی از منکر را می دانید؟ آیا می دانید در اسلام کسی نمی تواند به انسانی که نمی شناسدش امر و نهی کند؟ 4- آیا توجه کرده اید تمام بانوانی که در مذهب خود به آنها فخر می کنید فقط در یک چیز بسیار مشترک بوده اند: زجر کشیدن! و وقتی یکی مثل عایشه ( ملقب به ام المومنین) در این بین روی خوشی از زندگی دیده او را دشمن می دارید. آیا مشکلی دارید؟ آیا ستم کشیدن و جور دیدن تنها ارزش منحصر به فرد زن در چشم شما ست؟ 5- آیا تمام استفاده های ممکن از چادر را می دانید و هنوز فکر می کنید هر کس آن را داشته باشد از مفاسد بری است؟ قاتل زنجیره ای مشهدی تن فروشان نگون بخت را با چه چیزی خفه می کرد و جسدشان را در کدام پارچه ای که همراه داشتند می پیچید؟ اطراف حرم های متبرکه چه افرادی با چادر می گردند و کاسبی می کنند؟ 6- باورتان شده که الگوهای اعتقادی که برای شما ساخته اند به چادر مشکی ساخت انگلستان دسترسی داشته اند؟ فکر می کنید زنان عرب در جزیره العرب پیش از اسلام چه پوششی داشته اند و بعد از غلبه ی اسلام چه پوششی؟ آیا باید هر فرهنگ و رفتاری که عرب ها در آن دوران داشته اند را الگویی برای دیانت و شرع خود فرض کنید؟ آیا تا بحال سوسمار کباب میل فرموده اید؟

  • محمد رضا

    در جامعهٔ مدنی فقر را ریشه کن نموده و سطح سواد عامهٔ مردم بالاتر برود که بتوانند بخوانند و بنویسند مردم حتمأ به وضع دین و ایمان خود توجه میکنند. از خرافات این مردم آخوندها به نحو عالی سوء استفاده کرده و مردم فریبی میکنند. به اصل راستگویی و دروغ نگفتن پای بند باشیم و این اصلِ اساسی را به بچه ها یمان و نسل آینده آموزش دهیم. یک تنه عمل نکنیم و مشاورت با تمامی مردم با هر دین و مسلک نمائیم. وطن پرستی را با دین پرستی اشتباه نگیریم ، دست به دست ایران را میتوان ساخت. جهت کنجکاوی آیه هایی را که در عکس سوّم دیدم گوگل کرده ولی متاسفانه معانی دیگری را جستم. چقدر خوب است که کلماتی که در متنی وجود ندارند از روی سلیقهٔ شخصی و بر طبق سیاستِ آن روز استفاده نکنیم. حال دیگر فهمیدیم در قرآنِ زنانِ وابسطه به اصولگریان کلمهٔ چادر وجود دارد! دروغگویی در روزِ روشن در پارکِ ملّت تهران برای حجاب که امری است شخصی. بانوانِ گرامی ایرانی مطابق علاقهٔ شخصی و تفکرات خودشان به مسئلهٔ حجاب بیاندیشند. همه پرسی شود ازبانوان و دوشیزگان ایران؟ بهتر است حجاب را امر و نهی نکرده وحتی کشف حجاب نیز زوری نباشد و بانوانِ ایرانی این موضوع را خودشان حّل کنند.

  • علی

    ای ننگ بر خدا فروشان که به زور میخواهند مردم را به بهشت گند و نکبت زده خود ببرند اخر این همه پارچه که شما دوست دارید بخود ببندید کسی بشما ایراد گرفته گند اسلام و مسلمین همه دنیا را برداشته این همه مشتی ساندیس خور و مرد بگیر هستند بدبخت زنی که که داد بزنه بیایید من را در پارچه بپچید شرم اور هست