ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت هشت فعال فیس‌بوکی به ۱۲۷ سال حبس

هشت فعال فیس‌بوکی به اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات»، در مجموع به حدود ۱۲۷ سال حبس محکوم شدند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، هشت فعال شبکه روابط اجتماعی فیس‌بوک را به اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به مقدسات»، «توهین به سران قوا» و «توهین به اشخاص»، در مجموع به حدود ۱۲۷ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، این متهمان که تعدادی صفحه در فیس‌بوک را مدیریت می‌کردند، از تیر ماه سال ۱۳۹۲ مورد پیگرد قرار ثارالله قرار گرفتند و با حکم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند.

متهمان این پرونده اتهام‌های مختلفی دارند، اما اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام تقریباً در پرونده هر هشت نفر مشترک است.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهید مقدس (دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.

متهمان این پرونده از شهرهای مختلف، ازجمله یزد، شیراز، آبادان، کرمان و تهران هستند.

دو متهم این پرونده به ترتیب به «۱۸ سال و ۹۱ روز» و «۱۹ سال و ۹۱ روز» حبس، پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

سایر متهمان این پرونده نیز به ۲۱، ۱۴، ۲۰، هشت، ۱۱ و ۱۶ سال حبس محکوم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.