ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مزارع آلوده در جنوب تهران تخریب می‌شود»

استانداری تهران وعده داده تا پایان تیرماه مزارع آلوده در جنوب شهر را تخریب کند. هنوز بخش قابل توجهی از این زمین‌‌ها با فاضلاب آبیاری می‌شود.

استانداری تهران اعلام کرده است مزارع آلوده جنوب تهران تا پایان تیرماه به طور کامل تخریب خواهند شد.

بخش زیادی از زمین‌های جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شود

این مزارع با فاضلاب و آب‌های آلوده آبیاری می‌شوند و محصولات آن‌ها برای انسان به شدت زیان آور است.

به گفته معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، هم اکنون حدود ۹۰ هکتار از مزارع جنوب تهران همچنان با فاضلاب آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، هدایت الله جمالی پور اعلام کرد:«تاکنون ۷۴۲ هکتار از زمین‌‌هایی که با آب آلوده آبیاری می‌شد با مدیریت و تمهیداتی که در امر مبارزه با تهدیدات سلامت انجام شد، به کمتر از ۹۰ هکتار رسیده است».

او هم چنین از برخورد قضایی با کشاورزانی که از فاضلاب و پساب برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند خبر داد. به گفته این مقام مسئول در استانداری تهران، احکام قضایی این کشاورزان اکنون آماده و در دست نیروی انتظامی  و وزارت جهاد کشاورزی است.

او هشدار داد اگر به اخطارهای صادر شده برای جمع آوری این مزارع توجه نشود، کار به برخورد امنیتی می‌رسد و نیروهای انتظامی و ضابطین قضایی وارد عمل خواهند شد.

به گفته محمد هادی حیدرزاده،  مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، نیز حداقل ۳۰  درصد از اراضی کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون مترمکعب فاضلاب شهری و همچنین پساب بیش از ۱۷ هزار واحد صنعتی در جنوب تهران و معابر و اراضی کشاورزی رها می‌شود.

حسین هاشمی، استاندار تهران، پیش‌تر اعلام کرده بود حجم فاضلاب تهران بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که از این میان فقط ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود. به این ترتیب میزان فاضلاب تصفیه شده تهران تنها یک چهارم میزان فاضلاب تولید شده است.

شهر تهران جزو ۱۰ شهر آخر دنیاست که شبکه آب و فاضلاب ندارد در صورتی که طرح جامع فاضلاب تهران حدود ۶ دهه گذشته تدوین شده، اما هنوز به اجرا درنیامده است.

به غیر از تهران، در ۸ استان دیگر نیز بخشی از فاضلاب‌های شهری و صنعتی به مصرف آبیاری مزارع کشاورزی و صیفی‌جات می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    گویا مسموم کردن مردم جرم نیست، ولی‌ کسی‌ که حجابش را رعایت نکنه، شورتک بپوشه و غیره، آن افراد را به سرعت با آنها مقابل میکنند، ولی‌ این افراد با وجود گرفتن کلی‌ اخطار و حتا مسولان نظامی هم دستور دارند که با آنها مقابل کنند ولی‌ هیچ کاری پیش نمیره. قوانین فقط برای حفظ نظام درست شده نه برای حفظ جان و حقوق مردم.

  • جمشید

    آب تهران آلوده است. هوا آلوده، پارازیتهای ماهواره و پرتوهای اتمی و .... بگذرید، حفظ حکومت اوجب واجبات است . هزینه های حفظ حکومت بشار اسد و حزب اله لبنان و سرمایه های بی حساب و نجومی در اختیار رهبر و آخوندهای وقیحی مانند مصباح یزدی .... مگر غیر ازاین مصیبت ها چیزی برای مردم میماند؟

  • hasani

    حتما بعدا خانه سازی میشود؟!  بهتر نیست منبع الودگی را ازبین ببرند؟!