ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور کم رنگ فارسی‌زبانان در کنفرانس "انجمن بین‌المللی مطالعات طنز" در هلند

دانشگاه شهر اوترخت در هلند،

دانشگاه شهر اوترخت در هلند، از تاریخ هفتم تا یازدهم ژوئیه ۲۰۱۴، میزبان کنفرانس سالانه “انجمن بین‌المللی مطالعات طنز” (ISHS) بود. این کنفرانس هر سال در یک کشور اروپایی برگزار می‌شود. در بیست و ششمین دوره فعالیت این انجمن برای اولین بار شرکت‏‌کننده‌ای از ایران در کنفرانس حضور داشت.

سیبی دوشیی Sibe Doosje از سازمان‌دهندگان این کنفرانس به رادیو زمانه گفت، از ۱۲۰ کشور جهان پژوهشگران و طنزپردازانی در کنفرانس امسال حضور داشتند اما مشارکت طنزپردازان ایرانی در طول عمر این کنفرانس کم‌رنگ بوده است. به اعتقاد آقای دوشیی، دلیل کم توجهی پژوهشگران فارسی‌زبان به این «سبک بیان حساس»، محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

محمود فرجامی، طنزپرداز و طنزپژوه ایرانی مقیم مالزی تنها ایرانی بود که در کنفرانس امسال سخنرانی کرد.

محمود فرجامی در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت، دلیل کم توجهی طنزپردازان فارسی‌زبان کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان به مجامع بین‌المللی، نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی‌ست. او افزود که  راه یافتن به چنین کنفرانس‌هایی باید از پشتیبانی دانشگاه‌ها برخوردار باشد و چنین چیزی در کشورهای فارسی‌زبان کمتر اتفاق می‌افتد.

محمود فرجامی معتقد است که شرکت در چنین کنفرانس هایی نیاز به حدی از آزادی بیان دارد.

موضوع بخش خاور میانه این کنفرانس “طنز و شوخ‌طبعی در خاورمیانه” بود که با همکاری محمود فرجامی تنظیم شده بود. در این بخش شش نفر از طنزپژوهان ایرانی، لبنانی،سوری و اسرائیلی سهم داشتند.

محمود فرجامی که متن سخنرانی خود را بر اساس پایان نامه دوره دکترای خود در دانشگاه مالزی  تنظیم کرده بود، به "انگیزه‌های تولید طنز سیاسی درمطبوعات کاغذی و آنلاین ایران" پرداخت.

محمود فرجامی، روزی نیز مهمان رادیو زمانه بود و در گفت‌وگو با ما به پرسش‌هایی پیرامون کنفرانس ا"نجمن بین‌المللی طنز" پاسخ داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.