ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس مجلس ايران: سالانه ۲۲۰ هزار سقط جنين در کشور انجام می‌شود

علی لاريحانی، رئيس مجلس ايران می‌گويد سالانه در اين کشور ۱۲۰ هزار سقط جنين غيرقانونی و ۱۰۰ هزار سقط جنين قانونی انجام می‌شود.

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران می‌گويد سالانه در اين کشور ۱۲۰ هزار سقط جنين غير قانونی و ۱۰۰ هزار سقط جنين قانونی انجام می‌شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، لاريجانی روز دوشنبه ۲۳ تير در سمينار روز جهانی جمعيت که در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در مورد اين آمار ابراز نگرانی کرد و گفت: «اين ميزان سقط برای جامعه هم از نظر معنوی و هم از نظر اجتماعی برای کشور عِقاب (بازخواست گناه) دارد و خوب نيست.»

علی لاريجانی در حالی می‌گويد که سالانه ۱۲۰ هزار سقط جنين غيرقانونی در ايران انجام می‌شود که بهمن سال گذشته محمداسماعيل مطلق، مديرکل دفتر سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت از وقوع ۲۵۰ هزار سقط جنين غير قانونی در سال خبر داده بود.

سال ۱۳٨۴ نمايندگان مجلس ايران قانون سقط درمانی جنين را تصويب کردند و از آن سال، قانون به خانواده‌هايی که جنين‌شان دچار مشکل بود يا ادامه بارداری برای مادر خطرناک بود اين اجازه را داد که جنين خود را سقط کنند.

به‌طور کلی اما عمل سقط جنين در ايران غيرقانونی است. مجازات سنگين برای سقط جنين در ايران در حالی است که در بسياری از کشورها پس از لغو ممنوعيت سقط جنين، آمار مرگ و مير زنان به صورت چشمگيری کاهش يافته است.

سقط جنين يکی از کم‌خطرترين، کم‌هزينه‌ترين و امن‌ترين جراحی‌ها در عرصه پزشکی است، اما به دليل غيرقانونی بودن اين عمل در برخی کشورها از جمله ايران و انجام آن در محيط‌های غير بهداشتی و توسط افرادی که آموزش اين کار را نديده‌اند، سالانه حدود ۷۰ هزار مرگ و ۲۰ ميليون معلوليت در جهان برجای می‌گذارد.

در طی سال‌های گذشته بسياری از سقط‌های خودخواسته با روش‌هايی مانند استفاده از سقط‌کننده‌های دارويی، اجسام تيز و سنگين، آسيب‌های جسمانی و فشارهای شکمی و روش‌های پرخطر صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    بچه غذا ،مسکن،البسه و محبت مادر و پدر را نیامند است. سوال این است که: بچه با سوء تغذیه،بدون سرپناه،بدون پوشش مناسب و والدین مطلقه چه اینده ناگواری در پیش خواهد داشت؟ لعنت بر هر چه ادم مفت خور و حیله گر است! فلاسفه و بزرگان علوم انسانی فرموده اند: فرصت طلبی نتیجه حرامزاده بودن و لغمه ناپاک خوردن است!