ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت مردم آمریکا درباره همکاری با ایران بر سر مسئله عراق

طی یک نظرسنجی که توسط مدرسه سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه مریلند صورت پذیرفته است، ۶۱ درصد امریکایی‌ها از طرح همکاری ایران و امریکا بر سر مسئله عراق استقبال کرده‌اند.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها از همکاری کشورشان با ایران برای کمک به دولت عراق در عقب­ نشاندن جنگجویان اسلام‌گرا حمایت می‌کنند.

به گزارش روزنامه «واشینگتن پست»، طی این نظرسنجی که توسط مدرسه سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه مریلند صورت پذیرفته است، ۶۱ درصد امریکایی‌ها از طرح همکاری ایران و امریکا بر سر مسئله عراق استقبال کرده‌اند. ۶۶ درصد از دموکرات‌ها، ۶۲ درصد از جمهوری‌خواهان، و ۵۱ درصد از افراد مستقلِ حاضر در این نظرسنجی درباره این همکاری نظر مثبتی داشته‌اند.

پس از گسترش قدرت جنگجویان سنی اسلام‌گرای داعش در عراق که به تضعیف قدرت دولت شیعی نوری المالکی منجر شد، بحث‌های زیادی در امریکا بر سر مسئله همکاری با دولت ایران در گرفت، زیرا دولت ایران بزرگ‌ترین قدرت شیعی منطقه و حامی اصلی مالکی محسوب می‌شود.

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در ماه ژوئن گفته بود که آمریکا خود را متعهد به همکاری با ایران نمی‌کند، اما در عین حال افزود که دولتش «هر گزینه‌ای را که به پایداری واقعی در منطقه کمک کند، در نظر می‌گیرد.»

پس از آن نظرسنجی‌های مختلفی توسط نهادهای تحقیقاتی در امریکا صورت گرفت تا نظر شهروندان این کشور درباره همکاری با ایران را جویا شوند. این نظرسنجی‌ها در کنار مسئله عراق به موضوعاتی از قبیل شیوه مذاکرات هسته‌ای با ایران، دیدگاه‌ها درباره راهکارهای موجود و آینده روابط دو کشور پرداخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.