ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«قانون حمایت از معلولین اجرا نمی‌شود»

اجرای بخشی از قانون جامع حمایت از معلولین وابسته به ستاد مناسب‌سازی توسط وزارت کشور در سطح ملی و در شهرداری است، اما ستاد مناسب‌سازی در وزارت کشور تاکنون تشکیل نشده است.

اجرای بخشی از قانون جامع حمایت از معلولین وابسته به اقدامات «ستاد مناسب‌سازی» توسط وزارت کشور در سطح ملی و در شهرداری‌هاست، اما «ستاد مناسب‌سازی» در وزارت کشور تاکنون تشکیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، سهیل معینی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد در «کمیته تدوین لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولین» گفت: «وزارت کشور وظیفه تشکیل کمیته مناسب سازی معابر برای معلولین را برعهده دارد، اما قصور می‌کند.»

برای افزایش ضمانت اجرای قانون جامع حمایت از معلولین، چندی پیش لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولین تدوین شده است. معینی که عضو کمیته تدوین این لایحه نیز هست توضیح داد: «از سال ۹۰ که بحث بازنگری قانون جامع پیش آمد متاسفانه گرفتار شعارهای سیاسی شد و سیاست‌مداران همواره تصویب سریع این لایحه را وعده می‌دادند؛ در حالی که تصویب این لایحه کار ساده‌ای نیست و فرآیند خاص خود را دارد.»

وی ادامه داد: «تدوین خود قانون جامع حمایت از معلولین نیز سه الی چهار سال به طول انجامید و کارشناسی‌های زیادی را در پی داشت تا نهایتا تصویب و به شکل قانون درآمد.»

معینی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در روند تدوین این لایحه کوتاهی کرده‌اند گفت: «برای نمونه سازمان بهزیستی در زمانی که باید برای تدوین این لایحه می‌گذاشت، قصور کرد و در بسیاری از جلسات تدوین نیز شرکت نمی‌کرد.»

وی درباره مساله مناسب‌سازی معابر گفت: «این قانون به تشکیل ستاد مناسب‌سازی توسط وزارت کشور در سطح ملی و در شهرداری اشاره کرده است، اما ستاد مناسب‌سازی در وزارت کشور تاکنون تشکیل نشده و در شهرداری نیز دو، سه سال است که یک جلسه بیشتر برگزار نکرده‌اند و نقش تاثیرگذاری در روند مناسب‌سازی و استاندارد شهر برای تردد معلولین ایفا نمی‌کند.»

به دلیل عدم توجه به معلولان و سالمندان در مبلمان شهری ایران، بسیاری از این افراد ناچار به خانه نشینی می شوند. بسیاری از سالمندان و معلولان علاوه بر تحمل دردهای جسمانی، از افسردگی و تنهایی نیز رنج می برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.