ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری شدید ارتش سوريه و داعش در نزديکی يک فرودگاه نظامی

منابع خبری از درگيری شديد ميان نيروهای ارتش سوريه و جنگجويان دولت اسلامی (داعش) در بيرون يک فرودگاه نظامی تحت کنترل دولت سوريه در شرق اين کشور خبر دادند.

منابع خبری از درگيری شديد ميان نيروهای ارتش سوريه و جنگجويان دولت اسلامی (داعش) در بيرون يک فرودگاه نظامی تحت کنترل دولت سوريه در شرق اين کشور خبر دادند.

گروه داعش در تلاش است که کنترل فرودگاه دیرالزور را برای نفوذ بيشتر در شرق سوريه در دست بگيرد

به گزارش رويترز به نقل از يک گروه ناظر در منطقه، جمعه ۲۷ تير (۱۸ ژوئيه) گروه داعش در تلاش است فرودگاه دير الزور را که  يکی از آخرين نقاط استراتژيک شرق سوريه محسوب می‌شود به کنترل خود درآورد.

همزمان ارتش سوريه با بمباران مناطق اطراف فرودگاه به حملات داعش پاسخ داده است. بنا به گزارش‌ها شکست دادن ارتش سوريه در اين موقعيت برای جنگجويان دولت اسلامی ، کار مشکلی به نظر می‌رسد.

در هفته گذشته این گروه، شورشيان رقيب را از شهر ديرالزور خارج کرد تا تسلط خود را بر اين استان توليد کننده نفت و هم‌مرز با عراق تثبيت کند. این گروه در این مدت توانسته است با گرفتن مناطق تحت کنترل گروه‌های شورشی رقيب در سوريه، مناطق تحت کنترل خود را ميان دو کشور سوريه و عراق متصل و يکپارچه سازد. پیش‌تر در آن سوی مرز سوريه، بخش‌هايی از شمال و غرب عراق را به کنترل خود درآورده بود.

از مهمترین دستاوردهای اخیر داعش می‌توان تصرف يک ميدان گازی در شرق سوريه در روز پنجشنبه  ۲۶ تیر اشاره کرد. در اين عمليات که يکی از خونبار‌ترين نزاع‌های ميان نيروهای وفادار به بشار اسد و داعش محسوب می‌شود، بیش از ۹۰ نفر کشته شدند.

همزمان خبرگزاری «رويترز» از درگیری دو رقیب گروه داعش در غرب سوريه و مرز لبنان به مدت پنج روز خبر داد. این درگیری‌ها در روز چهارشنبه  ۱۸تیر (۹ ژوئیه )، با تلاش نيروهای حزب الله لبنان ، حامی دولت بشار اسد، جهت ورود به سوریه آغاز شد. این گروه در نظر داشت با گذر از دو روستای شيعه نشین ومرزی لبنان، وارد خاک سوريه شود؛ با اين حال، به گفته عضوی از جبهه النصره، با غافلگيری از سوی جبهه النصره مواجه شدند و  بسياری از جنگجويان‌شان کشته شدند. در مقابل به نقل از يک منبع آگاه امنيتی لبنان، ۲۶ جنگجوی جبهه النصره نیز در این در ۳ کيلومتری مرز لبنان کشته شدند.

با وجود درگيری‌های اخیر در سوريه، بشار اسد روز چهارشنبه ۲۵ تيرماه (۱۶ ژوئيه) در مراسم تحليف رياست جمهوری خود شرکت کرد و نتيجه اين انتخابات را يک دموکراسی واقعی دانست. او همچنين قسم خورد که همه قلمرو سوريه را از وجود شورشيان اسلامگرا پاکسازی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.