ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمادگی ايران برای پذيرش پروازهای عبوری در پی سقوط هواپيمای مالزيايی

حميد حبيبی، معاون سازمان هواپيمايی

حميد حبيبی، معاون سازمان هواپيمايی ايران در پی سقوط هواپيمای مالزيايی در آسمان اوکراين، از اعلام آمادگی تهران برای پذيرش پروازهای عبوری خبر داد.

يک بوئينگ ۷۷۷ متعلق به خطوط هواپيمايی مالزی پنج‌شنبه ۲۶تير در حريم هوايی اوکراين سقوط کرد و هر ۲۸۹ سرنشين آن کشته شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری، حميد حبيبی گفت: «در پی سقوط يک فروند هواپيمای مسافربری بوئينگ ۷۷۷مالزی در روز گذشته در مرز اوکراين و روسيه و به دنبال آن وضعيت نامناسب خطوط هوايی کشور اوکراين و بنا بر درخواست سازمان بين‌المللی هوانوردی (ايکائو)، ايران آمادگی خود را برای پذيرش پروازهای عبوری که قصد تغيير مسير و استفاده از فضای ايران را دارند اعلام کرد.»

يک بوئينگ ۷۷۷متعلق به خطوط هواپيمايی مالزی در مسير آمستردام به کوالالامپور، روز پنج‌شنبه ۲۶ تير در حريم هوايی اوکراين و در نزديکی مرز روسيه هدف حمله قرار گرفت و سقوط کرد و هر ۲۸۹سرنشين آن کشته شدند. دولت کی‌يف و جدايی‌خواهان شرق اوکراين هر يک ديگری را متهم به «حمله موشکی» به اين هواپيما می‌کنند.

از ميان ۲۸۹مسافر هواپيما، ۸۰ نفرشان کودک بوده‌اند. ۱۸۹ نفر از سرنشينان هلندی و باقی شهروندان استراليا، بريتانيا، آلمان، مالزی، اندونزی، بلژيک، فيليپين، کانادا و نيوزلند بودند. مليت ساير مسافران هنوز روشن نيست.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در پيامی به نخست‌وزير مالزی گفته که اين‌گونه حوادث «ضرورت بازگشت جامعه جهانی به همزيستی مسالمت‌آميز و دوری از خشونت و درگيری را بيش از پيش برجسته می‌نمايد.»

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا، دولت روسيه را تلويحا و به خاطر حمايت از شورشيان شرق اوکراين، مسئول سقوط پرواز MH17 خوانده اما ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه نيز دولت اوکراين را متهم می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.