ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصر خواستار حمايت ايران از طرح آتش‌بس در غزه شد

مصر از ایران خواست از طرح این کشور برای آتش‌بس در غزه حمایت کند. ترکیه اما به شدت از موضع مصر در این جنگ انتقاد کرد. تا کنون ۳۱۰ فلسطینی جان باخته‌اند.

سامح شکری، وزير امور خارجه مصر، اعلام کرده است طی تماس تلفنی با محمد جواد طريف همتای ايرانی‌ خود، از او خواسته تا از طرح مصر برای پايان دادن به جنگ در غزه حمايت کند.

شمار کشته‌ها در غزه به بیش از ۳۱۰ نفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بنابر بيانيه‌ای که وزارت خارجه مصر صادر کرده سامح شکری در اين گفتگوی طولانی به تشريح طرح مصر پرداخته است.

ايسنا، خبرگزاری دانشجويان ايران، نیز با تأييد اين خبر افزود که در اين بيانيه بندهای واضحی برای توقف تيراندازی‌ها و کشتار مردم فلسطين، بازگشايی معابر و تسهيل رفت و آمد افراد و انتقال کالا از طريق غزه وجود دارد.

وزير خارجه مصر در دفاع از اين طرح به محمد جواد ظريف گفت: «این طرح برای توقف کشتارهای روزانه‌ای است که مردم غزه با آن روبرو هستند.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شمار کشته‌های حمله اسرائیل به غزه به  ۳۱۰ نفر رسيده  است  و بيش از ۴۰ هزار تن از ساکنان این منطقه نیز آواره شده‌اند.

ظريف نيز در اين گفتگو با اشاره به محاصره غزه از همتای مصری خود خواست تا گذرگاه رفح را دستکم برای کمک‌های بشر دوستانه باز کند. وزير خارجه ايران خواستار ايفای نقش ﻓﻌﺎل‌‌‌ﺘﺮ ﻣﺼﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻳﻚ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﻋﺮبی و اﺳﻼمی ﺑﺮای ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩاﺩﻥ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ غزه ﺷﺪ.

طرح آتش‌بس ارائه شده توسط دولت مصر ضمن اعلام آتش‌بس، به مذاکره درباره واردات کالا و آمد و رفت مردم در نوار غزه نیز مربوط می‌شود. ظرف ۴۸ ساعت پس از آتش‌بس، مصر می‌خواهد مقام‌های بلندپایه فلسطینی و اسرائیلی را به انجام مذاکرات غیر مستقیم هدایت کند.

با این حال روز جمعه، رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه از عدم تحرک جدی مصر درباره جنگ غزه انتقاد کرده بود.

اردوغان مصر را متهم به اقدامات منفی عليه گروه حماس کرد و اين کشور را مسئول آغاز عمليت زمينی توسط اسرئيل در غزه دانست. همچنين او "عبدالفتاح السيسی"، رئيس جمهور مصر را «ظالم» خواند.

رايزنی‌های گسترده بين‌المللی برای توقف جنگ

همزمان با تحرکات سياسی دولت‌های منطقه، سازمان ملل متحد در بيانيه‌ای شمار آوارگان فلسطينی را تا اين لحظه ۴۰ هزار تن اعلام کرده است.

بیش از ۴۰ هزار نفر در روزهای اخیر در غزه آواره شده‌اند

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد قرار است برای ميانجی‌گری طرف‌های درگير امروز شنبه، به خاورميانه سفر می‌کند.

جفری فلتمن، معاون دبير کل سازمان ملل با اعلام اين خبر گفت «برقراری آتش‌بس در منطقه درگيری ميان اسرائيل و نوار غزه، برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به منطقه ضروری است.»

در پی شدت گرفتن جنگ در غزه امروز حسن روحانی رئيس جمهور ايران، در گفتگوی تلفنی با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه بر ضرورت اقدام فوری مجامع بين‌المللی به ويژه شورای امنيت سازمان ملل در توقف «کشتار و سرکوب مردم فلسطين» تأکيد کرد.

روحانی در اين گفتگو با اشاره به تحولات عراق و سوريه، به مبارزه با تروريسم و حفظ يکپارچگی عراق نيز پرداخته است.

ايلنا، خبرگزاری کار ايران، گزارش داده است که دو طرف علاوه بر مسائل منطقه‌ای، آخرين وضعيت روابط کشورهای‌شان و مذاکرات هسته‌ای ایران را نيز مورد بررسی قرار دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مشکل اصلی و واقعی خود ایرانه . اونوقت از ایران میخواهند آتش بس را بپذیرد . دنیای عجیبیست واقعآ .