ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا شهابی به اعتصاب غذای ۵۰ روزه خود پایان داد

منابع موثق و نزدیک به رضا شهابی اعلام کرده‌اند که اعتصاب غذای ۵۰ روزه این فعال کارگری، مشروط بوده و او در صورت برآورده نشدن خواست‌هایش دوباره اعتصاب می‌کند.

رضا شهابی، فعال کارگری زندانی روز یک‌شنبه ۲۹ تیر و پس از موافقت نماینده دادستان تهران با خواست‌هایش، اعتصاب غذای خود را شکست.

منابع موثق و نزدیک به رضا شهابی اعلام کرده‌اند که اعتصاب غذای ۵۰ روزه این فعال کارگری، مشروط بوده و او در صورت برآورده نشدن  خواست‌هایش دوباره اعتصاب می‌کند.

اعلام شده که مهدی خدابخشی (دادیار ناظر بر زندانیان امنیتی – سیاسی و از معاونان عباس جعفری دولت آبادی) بعد از ظهر یکشنبه ۲۹ تیر با رضا شهابی در بیمارستان هزار تختخوابی تهران ملاقات کرده و شروط او برای شکستن اعتصاب غذا را پذیرفته است.

در این جلسه که نیم‌ساعت طول کشیده، روی نکات زیر توافق شده است:

۱ – اعلام این که انتقال شهابی از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر با عنوان تبعید صورت نگرفته، مورد جدیدی به پرونده او اضافه نشده و روند قضایی پرونده‌‌اش به شکل سابق در جریان است.

۲- قول رسمی مهدی خدابخشی مبنی بر اخذ دستور «تعیین وثیقه» و اعزام به مرخصی رضا شهابی جهت انجام عمل جراحی ناحیه گردن و ستون فقرات از دادستان تهران.

نزدیکان رضا شهابی گفته‌اند که او با اتکاء به موارد یادشده، اعلام کرده که اعتصاب غذای خود را به صورت مشروط می‌شکند. این فعال کارگری تاکید کرده که در صورت عدم موافقت مقامات قضایی با مرخصی و عمل جراحی، دوباره دست به اعتصاب غذا می‌زند.

رضا شهابی از جمله زندانیان سیاسی است که در حمله به بند ۳۵۰ اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آن از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. این فعال کارگری به دلیل ضعف و بدحالی ناشی از ۵۰ روز اعتصاب غذا و نیاز فوری به انجام جراحی در ناحیه گردن و ستون فقرات، در بخش مغز و اعصاب بیمارستان هزار تختخوابی تهران بستری است.

رضا شهابی، عضو هیات مدیره و صندوقدار سندیکای کارگران شرکت واحد،  در ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده است. او از سوی دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال زندان محکوم شده است.

این فعال کارگری بارها در اعتراض به شرایط نگاهداری و رفتار زندانبان‌ها، عدم استفاده از حق مرخصی و  حق درمان، دست به اعتصاب غذا زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.