ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعيت ورود کارگران افغان به شهرستان رفسنجان

حميد ملانوری، فرماندار شهرستان رفسنجان در استان کرمان گفت ورود کارگران افغان به اين شهرستان و يا به‌کارگيری آنان در فصل برداشت پسته ممنوع خواهد بود.

حميد ملانوری، فرماندار شهرستان رفسنجان در استان کرمان گفت ورود کارگران افغان به اين شهرستان و يا به‌کارگيری آنان در فصل برداشت پسته ممنوع خواهد بود.

به‌گفته وی فصل برداشت پسته از اوايل شهريور در رفسنجان آغاز می‌شود.

ملانوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم افزود: «با توجه به حجم بالای برداشت محصول پسته در فاصله زمانی دو ماهه، تعداد زيادی کارگر نياز است که امسال از کارگران اين شهرستان و ديگر نقاط استان استفاده می‌شود.»

اين مقام دولتی گفت: «با نهادهای نظامی و انتظامی هماهنگ شده تا مبادی ورودی شهرستان رفسنجان را به‌شدت کنترل کرده تا از ورود افراد متکدی و کارگران غيرمجاز اتباع بيگانه جلوگيری شود.»

گفته می‌شود ایران دومین کشور دنیاست که بیشترین تعداد پناهندگان را در خود جای داده است. بیشترین پناهندگان به ایران، افغان یا عراقی هستند.

در حالی که کارشناسان، مهاجرت و پناهندگی را پدیده‌هایی ناشی از جهانی شدن و گسترش ارتباطات تعریف می‌کنند، وضعیت مهاجران افعان در ایران، با استانداردهای بین‌المللی تطابق ندارد.

سال گذشته، سازمان دیدبان‏ حقوق بشر گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن سیاست‌های ‏‏‏دولت ایران نسبت به پناهندگان و مهاجران افغان، تعهدات قانونی این کشور برای محافظت از این گروه آسیب‌پذیر در مقابل آزار و اذیت را نقض می‏‌کند.

بر اساس این گزارش، ایران هزاران افغان را شتابزده از کشور اخراج می‏‌کند، بدون اینکه به ایشان فرصت دهد حق خود برای حضور در ایران را اثبات کنند یا درخواست پناهجویی دهند.

در قوانین ایران، افغان‌هایی که دارای اجازه کار به‌عنوان پناهنده هستند، بدون توجه به میزان تحصیلات و مهارت‏، به انجام مشاغل معدودی محدود می‌شوند که شامل کارهای «دشوار، خطرناک و با دستمزد کم» است. همچنین افغان‌ها ‏‏‏از بسیاری حقوق شهروندی محرومند و ازدواج با آن‌ها ممنوع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.