ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت نمایندگان مجلس از «تفکیک جنسیتی» در شهرداری تهران

بيش از ۱۸۳ نفر از نمايندگان مجلس ایران با جمع‌آوری امضا از اقدامات محمدباقر قاليباف، شهردار تهران برای «تفکیک جنسیتی» شهرداری قدردانی کردند.

بيش از ۱۸۳ نفر از نمايندگان مجلس ایران با جمع‌آوری امضا از اقدامات محمدباقر قاليباف، شهردار تهران برای «تفکیک جنسیتی» شهرداری قدردانی کردند.

خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر گفت‌وگویی با معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران انجام داده که در آن وی نیز از این اقدام دفاع کرده و گفته است: «مصوبه اخير شهرداری تهران از سوی وزارت کشور به تمامی سازمان‌ها و ادارات ابلاغ شده که آقايان مدير؛ مسئول دفتر خود را تا جايی که امکان دارد، خانم در نظر نگيرند.»

وی با تأکيد بر اين‌که «اگر فضاهای کاری مختلط نباشد کار کردن برای خانم‌ها راحت‌تر است»، گفت: «راندمان کاری هم بالا می‌رود.»

معصومه آباد افزود: «نمی‌دانم کجای اين موضوع عيب و ايراد دارد مصوبه‌ای ابلاغ شده و شهرداری اجرا کرده است و نه کسی اخراج شده نه کسی توبيخ شده بلکه جايگاه زنان در شهرداری ارتقا پيدا کرده است.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین به اختصاص ۷۴هکتار پارک به زنان در تهران، اختصاص تاکسی بی‌سيم زنان، ايجاد واگن‌های مختص بانوان در مترو و ايجاد گرمخانه برای زنان معتاد اشاره کرد و آن‌ها را از ديگر «اقدامات خوب» شهرداری نامید.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ایران نیز روز چهارشنبه یکم مردادماه در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: «جدا کردن محل کار خانم‌ها با ارزش‌ها همخوان است و بهره‌بری را بالا می‌برد.»

با تصمیم «شورای معاونین، شهرداران و سازمان‌ها» وابسته به دبیرخانه شورای شهرداران،  کارمندان مرد و زن در شهرداری تهران تفکیک شده و از مدیران شهرداری خواسته شده است ظرف ماه آینده (مرداد) این موضوع را با جدیت توسط سازمان بازرسی و حراست کل پیگیری و اجرایی کنند.

در این تصمیم تأکید شده است که به‌منظور آرامش و آسایش بیشتر کارکنان با تغییرات مناسب در حد امکان محل استقرار کارکنان زن و مرد مورد بازنگری و به‌شکل جداگانه طراحی و اجرا شود.

سیاست تفکیک جنسیتی در ایران، همواره مورد اعتراض فعالان مدنی و همچنین فعالان حقوق زنان بوده است. بسیاری از کسانی که به این جداسازی جنسیتی در برخی از حوزه‌های عمومی و به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌های ایران معترض هستند، معتقدند که این مسأله کوششی برای حذف زن از عرصه عمومی است و افزون بر این روابط معمولی و پذیرفته شده زن و مرد را پیچیده و متشنج می‌کند.

این مشکل طی چند سال اخیر با اصرار بخش‌هایی از حکومت ایران بر گسترش دایره تفکیک جنسیتی پیچیده‌تر نیز شده است.

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سیاست تفکیک جنسیتی با شدت کم‌سابقه‌ای گسترش یافت و بیشتر فضاهای آموزشی و حتی رشته‌های تحصیلی را در بر گرفت. در این دوران بود که حتی طرح تفکیک جنسیتی مهدهای کودک نیز مطرح شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ESI

    این کثافت ها ..همه مشکلات کشورو رها. کردند .چسبیدن به .پایین تنه.همان چیزی که سالها *** گرفتارش بودند ..لعنت بر خمینی دجال

  • Delavar

    با همین دیدگاه می توان انسان ها را اخته کرد تا بهره وری آنها بیشتر تر هم بشود، درست مثل دام ها.