ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرنگونی دو جنگنده نظامی اوکراین در حریم هوایی شرق

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که دو جنگنده سوخو ۲۵ این کشور در ساعت یک و نیم بعد از ظهر به وقت محلی از سوی شورشیان جدایی‌طلب در شرق، هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که دو جنگنده سوخو ۲۵ این کشور در ساعت یک و نیم بعد از ظهر به وقت محلی  از سوی شورشیان جدایی‌طلب در شرق، هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

اولکسی دیمیتری کوفسکی، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت هر یک از دو جنگنده یک تا دو سرنشین داشته‌اند که از سرنوشت‌شان هنوز خبری در دست نیست.

محل سقوط این دو جنگنده در جایی نه چندان دورتر از محل سقوط هواپیمای مالزیایی اعلام شده است.

یکی از سرکردگان شورشیان اوکراینی، حمله به این جنگنده‌ها را در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی تایید کرده است. جت‌ها توسط موشک‌های قابل حمل سرنگون شده‌اند.

ممکن است یکی از خلبان‌ها جان به در برده باشد زیرا چتر نجات او در حوالی محل سقوط هواپیما یافته شده‌ است. اما هنوز خبری از خود او نیست.

شورشیان شرق اوکراین اعلام کرده‌اند که جت‌های سرنگون شده از نوع Su-25 و شکاری بمب افکن Su-24 بوده‌اند.

این دو جنگنده پنج روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری ایر‌مالزی سرنگون شده‌اند. پرواز MH17  به احتمال بسیار زیاد مورد اصابت موشک قرار گرفته و آمریکا شورشیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین را مسئول این سقوط خوانده است.

کلیه ۲۹۸ سرنشین این پرواز از جمله ۸۰ کودک کشته شدند.

سرنگونی این دو جنگنده در حالی صورت گرفته که از روز سه‌شنبه ۲۲ ژوئيه و به دستور رئیس جمهور اوکراین، آتش بسی در شعاع ۴۰ کیلومتری محل سقوط هواپیمای مالزیایی برقرار شد تا امر پیگیری و تحقیق در مورد لاشه هواپیما و تجسس بقایای اجساد سرنشینان آن میسر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alarab

    این سوخوی 25 هم عجب اسمی شده توی این گیر و بازار امپریالیستهای شرقی و غربی و اسلامی و یهودی و صهیونیستی...!

  • بهنام

    بعد از اینکه روسیه و شخص پوتین تودهنی محکمی از غرب خوردند ، با نیرنگ بازی تمام عیار ، شورشیان را به انواع سلاحهای پیشرفته مجهز ساختند و این جنگ در واقع جنگ بین روسیه و غرب است . با این عمل جنایتکارانه کاخ کرملین ، هیچگونه مسئولیتی را نپذیرفته و در واقع از زیر بار مسئولیت و عوارض ناشی از آن طفره میرود . تنها راه تحریم همه جانبه اروپا و آمریکا به اضافه انگلیس است . اما متاسفانه منافع سرشار تجارت با روسیه باعث گردیده بین دول غربی اختلافاتی بروز نماید و هر کدام در این زمینه ساز خود را میزنند .