ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار متفاوت از فتوای «داعش» برای ختنه زنان در عراق

خبرهای ضد و نقیضی از فتوای گروه داعش برای ختنه یا ناقص سازی جنسی زنان در عراق منتشر شده است. سازمان ملل خبر را تایید و برخی منابع نزدیک به داعش تکذیب کرده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار خبر در مورد حکم حکومت اسلامی عراق و شام (داعش) برای «ختنه زنان» در شهر موصول، تردیدها در مورد صحت انتساب این حکم به داعش افزایش یافته است.

پیش‌تر رسانه‌های مختلف جهان به نقل از نماینده مقیم سازمان ملل متحد در عراق و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان خبر داده بودند که داعش خواستار ختنه فوری زنان و دختران در موصل و سپس در سرتاسر عراق شده است.

ژاکلین بدکوک، نماینده سازمان ملل در عراق، در پیام ویدیویی‌اش که از شهر اربیل به ژنو ارسال شده، گفته بود که این «فتوا» بر زندگی بیش از ۴ میلیون زن و کودک عراقی در موصل و مناطق تحت کنترل داعش در شمال عراق تاثیر می‌گذارد.

او این پدیده را در عراق نوظهورو نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار توجه فوری در سطح جهانی به آن شده بود.

با این حال ساعاتی پس از مخابره این گزارش، برخی از وبلاگ‌نویسان و برخی از حساب‌های کاربری منتسب به داعش در توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر، صحت انتساب این فتوا به این گروه اسلامی را زیر سئوال برده و آن را جعلی و جهت «مخدوش» کردن چهره حکومت اسلامی توصیف کردند.

یک خبرنگار تلویزیون «الان» به نام جنان موسی در توئیتر خود نوشت که در تماس با موصل چیزی از این فتوا نشنیده است.

با این‌حال اقدامات پیشین گروه داعش در کشتن غیر نظامیان و همچنین دستور خروج مسیحیان از موصول یا مسلمان شدن آن‌ها، تخریب آرامگاه‌ها  و امکان مقدس شیعیان و اقدامات خشونت‌آمیز دیگر، نگرانی‌هایی بسیار جدی در مورد آینده زنان و دختران در مناطق تحت کنترل این گروه در عراق و سوریه برانگیخته است.

عمل ناقص سازی جنسی زنان که با خشونت همراه است، درد، خونریزی فراوان، عفونت،عوراض جسمی و روحی تسکین ناپذیر دارد.

بریدن آلت تناسلی زنان یا ختنه زنان، عمل جراحی‌ای است که بدون دخالت پزشک یا مسئولان بهداشتی و به شکل سنتی انجام می‌شود. در این  عمل، جزء یا کل کلیتوریس زنان و یا بخش‌هایی از لب‌های کوچک مهبل را با تیغ مثله می‌کنند. مثله‌کردن جنسی زنان، آن‌ها را در تمام طول زندگی از داشتن لذت جنسی و ارگاسم محروم می‌کند و جان آن‌ها نیز به دلیل خونریزی و عفونت ناشی از این عمل، به خطر می‌افتد.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ میلادی با صدور قطعنامه‌ای خواستار ممنوعیت ختنه و ناقص‌ سازی اندام‌های جنسی زنان در سرتاسر جهان شده بود. سازمان ملل متحد احکام دینی و آیینی را که دستور به ختنه زنان می‌دهند محکوم کرده و این عمل را از مصادیق  بارز شکنجه می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Delavar

    اسلام دینی شدیداً ارادتمند به آلات و ادوات لذت جنسی است و طرفه اینکه مسلمانها برای باقی ملل قیافه ی رهبانیت هم می گیرند. به گفته ی آخوندهای شیعه حجاب چیزی نیست جز ابزار افزایش شهوت حلال و البته برای مردان. داعش هم از ختنه زنان که همین کاربرد را دارد استقبال می کند. تنها چیزی که در این بین ارزش ندارد خواست و کرامت انسانی است. *** حق مسلم هر مسلمان است. الله اکبر!