ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رابطه بین جنبش زنان و جنبش ملیت‌های غیرفارس

کاوه کرمانشاهی دانش‌آموخته حقوق و

کاوه کرمانشاهی دانش‌آموخته حقوق و فعال حقوق بشر در دومین روز کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان در روز دوازدهم ژوئیه در مورد به حاشیه رانده شدن و تقلیل یافتن زنان غیرفارس در گفتمان‌های حامی حقوق زنان در ایران سخنرانی کرد.

کاوه کرمانشاهی با اشاره به فعالیتش در «کمپین یک میلیون امضا» و به‌عنوان یک فعال کرد معتقد است که جنبش زنان ایران مرکز محور است و در چارچوب ساختار «مرکزمحور فارس شیعه‌گرا» فعالیت می‌کند. او معتقد است که جنبش زنان انتقادی به مرکز محوری خود نداشته است. در مورد مبارزه با قوانین زن‌ستیز، کاوه کرمانشاهی بر این باور است که جنبش زنان ایران تنها قوانین جمهوری اسلامی را که بر مبنای فقه شیعه است به چالش کشیده‌اند و به سراغ به چالش کشیدن قوانین زن‌ستیز دیگر مذاهب و ادیان نرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • afra

    تجزیه  طلبان عراق و سوریه و لیبی و .... همه ‍‍پشیمان هستند. شما تجزیه طلبها دنبال چی هستید؟   همه گروهکهای ساخته امریکاو انگلیس فقط دنبال منافع انها هستند. اخر این بازی چیزی برای جماعت تجزیه طلب ندارد.

  • k

    یه مشت تجزیه طلب عقب افتاده

  • lm

    رابطه بین جنبش زنان و جنبش ملیت‌های غیرفارس! *** ملیتها؟ ایران یک ملت است و میلیتها. هر وقت رسما قانون اساسی تصویب اکثریت رسید معلوم شد مردم ایران میخواهند چند ملت باشند حق دارند در این مورد حرف بزنند. فارس؟ در ایران قوم فارس نیست. ما اقوام فارسی زبان داریم و قوم فارس نداریم. دست کم تاجیک، هزاره، ایماق، فارسیوان، سیستانی، زابلی، بخیتاری،... همگی فارسی زبان هستند. اینها شعور ندارند ببینند که ملت ایران وجود دارد. ***کرمانشاهی خودش چندین قومیت و مذهب است. خدا لعنت کند این پان ** چنین دارند به هویت ایرانی خیانت میکنند. خدا این ** نگذرد چنین ملتی چند هزارساله ایرانی را چند پاره میکنند. ***. فارس نام قدیمی ایران است معادل پرشیا و همه مردم ایران فارس هستند از این معنا معادل ایرانی است مثل روسیه و ترکیه و عربستان و حتا کردستان عراق که همگی ملیت روسی، ترکی، عربی، کردی دارند همه ایرانیان/پرشیا فارس هستند به این معنی. خوشبختانه ایران نامی معروفتر است تا پرشیا. ***