ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورد داعش با "بدحجابی" در موصل

گروه شبه‌نظامی و تروریستی داعش با اعلام مقررات پوشش زنان در مناطق تحت تصرف خود، نظارت بر رعایت این مقررات را بر عهده « پلیس امنیت اخلاقی» گذاشته است.

گروه شبه‌نظامی و تروریستی داعش بر شدت سخت‌گیری‌ نسبت به ساکنان مناطق تحت اشغال خود افزوده است. رهبر این گروه بنیادگرا اینک مقررات پوشش زنان را اعلام کرده است.

طبق این مقررات زنان فقط با پوشش کامل (چادر) مجاز به حضور در انظار عمومی هستند. این پوشش شامل دست‌ و پا هم می‌شود و نباید فرم بدن را نشان بدهد. همچنین استفاده از عطر هم ممنوع شده است.

نظارت بر رعایت مقررات به عهده "پلیس امنیت اخلاقی" گذاشته شده است. یک واعظ دینی به خبرگزاری رویترز گفت مردان مسلح به مسجد آمدند و از او خواستند که این مقررات را از طریق بلندگوی مسجد اعلام کند.

سازمان ملل در حال حاضر مشغول بررسی صحت اطلاعات مربوط صدور دستور ختنه زنان توسط داعش است. این موضوع برای اولین بار توسط فرستاده سازمان ملل در عراق، ژاکلین بدکوک مطرح شد اما درستی این خبر کمی بعد زیر سوال رفت و از سوی شاهدان عینی رد شد.

طبق گزارش‌ها داعش دست به شدت عمل علیه دیگر گروه‌های شبه‌نظامی سنی زده است. در پیوند با این موضوع،  پایگاه خبری "سومریه نیوز" گزارش داد که نیروهای داعش در استان دیاله عراق به پنج گروه سنی که تاکنون در کنار خودشان با دولت مرکزی مبارزه می‌کردند، اولتیماتومی ۴۸ ساعته داده‌اند.

بنا بر این ضرب‌الاجل، این گروه‌ها موظفند در مهلت اعلام شده نیروهای خود را تحت فرماندهی داعش قرار دهند و یا منطقه را ترک کنند. در غیر این صورت مجازات خواهند شد.

یک هفته پیش این گروه تروریستی سنی به مسیحیان موصل اخطار داد که بین ترک شهر، روی آوردن به اسلام یا پرداخت مالیاتی ویژه دست به انتخاب بزنند وگرنه مجازات مرگ در انتظارشان خواهد بود.

در پی این تهدید، مسیحیان از شهر گریختند. مسلمانان شیعه هم از منظر داعش "کافر" و محکوم به مرگ هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 57

    […] برخورد داعش با “بدحجابی” در موصل رادیو زمانه ۲۵ جولای ۲۰۱۴ گروه شبه‌نظامی و تروریستی […]

  • رضا

    به تئوری توطئه میشه مورد زیر را هم اضافه کرد: - داعش عامل جمهوری اسلامی است ! چون میخواد ملت بترسن برن توی بغل سپاه! این یکی را چند روز پیش شنیدم.

  • سهیل

    چقدر قوانینش اشناست

  • سوالی

    تئوری توطئه! میخواهم اسناد ارائه شود. لطفا کارشناسان و مطلعان واقعا بیایند ماهیت این گروه را روشن کنند. ادعاها عجیب است! داعش: 1- عامل قطر 2- عامل عربستان 3- عامل آمریکا 4- عامل ترکیه 5- عامل سوریه/اسد 6- عامل بقایای بعث عراق 7- عامل القاعده 8- عامل امارات 9- عامل هیچکس 10- عامل خودش! گزdنه (های) صحیح vh بفرمایید

  • hamid

    این گروه مشکوک ساخته اسد و حکومت اسلامی برای مبارزه با گروههای مخالف اسد ایجاد شده و هرگز با رژیم اسد درگیرنشده و فقط با کردها و ارتش ازادیبخش سوریه درگیر شده.  ظاهرا اینها برای ایجاد تنش در منطقه و لوت کردن مبارزه مردم سنی عراق و سوریه بوجود امده اند.   ظاهرا نسخه برداری از حکومت اسلامی میکند!