ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال انتخاب نماینده «جبهه پايداری» در هيات نظارت بر مطبوعات

علی مطهری، نماينده مجلس ايران در خصوص احتمال راه‌يابی يکی از نمايندگان عضو جبهه پايداری در مجلس به هيات نظارت بر مطبوعات هشدار داد.

علی مطهری، نماينده مجلس ايران در خصوص احتمال راه‌يابی يکی از نمايندگان عضو جبهه پايداری در مجلس به هيات نظارت بر مطبوعات هشدار داد.

جبهه پايداری متشکل از نزديکان آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی، روحانی تندرو و محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين است.

شرق، روزنامه صبح ايران، روز يکشنبه پنجم مرداد گزارش داد که کميسيون فرهنگی مجلس ايران، حميد رسايی و محمود نبويان را به عنوان دو کانديدای عضويت در هيات نظارت بر مطبوعات معرفی کرده تا يکی از آن‌ها با رأی نمايندگان انتخاب شود. اين دو تن از اعضای جبهه پايداری هستند.

علی مطهری می‌گويد با معرفی اين دو نفر، مجلس برای انتخاب نماينده قوه‌مقننه در هيأت نظارت بر مطبوعات «در تنگنا قرار می‌گيرد» چون «يا بايد به آقای رسايی رأی بدهيد يا به آقای نبويان که هر دو از نظر تفکر و مشی سياسی يکی هستند و درواقع انتخابی در کار نيست.»

وظیفه هیئت نظارت بر مطبوعات که هفت عضو دارد رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول است.

به گفته مطهری «در شکل فعلی، نماينده‌ای که انتخاب می‌شود، نماينده جبهه پايداری در هيات نظارت بر مطبوعات است نه نماينده قوه‌مقننه.»

مطهری و رسایی؛ یک جدل قدیمی

دو سال پيش از اين علی مطهری و حميد رسايی بر سر تصاحب اين پست با يکديگر به رقابت پرداخته بودند. در آن زمان رسايی تنها پنج رأی به خود اختصاص داد و مطهری به عنوان نماينده قوه مقننه به هيئت نظارت رفت.

گفتنی است حميد رسايی و محمود نبويان از جمله نمايندگانی هستند که نسبت به رفتار خشن دولت با رسانه‌ها «يالثارات» و « ۹دی» هشدار داده بودند. همزمان اين دو نماينده نقشی موثر در تذکر به علی جنتی، وزير ارشاد و کارت زرد مجلس به او به سبب ابراز تأسف از توقيف روزنامه «بهار» داشته‌اند.

تاخیر در یک پروسه مبهم و شفاف

اين‌بار در دور جديد، نمايندگان موافق معرفی اين دو کانديدای پايداری، اين پروسه را کاملاً «شفاف» و دموکراتيک خوانده‌اند. اين درحالی است که علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی با «مبهم» خواندن اين وضعيت، رای‌گيری برای انتخاب اعضای ناظر قوه مقننه را بر اساس اختيارات قانونی به مدت دو هفته خود به تعويق انداخت.

کمسیون فرهنگی مجلس به لحاظ جمعیتی کم تعداد ترین کمسیون مجلس است. وظیفه این کمسیون برای معرفی نامزدهای هیئت نظارت بر مطبوعات  بر مبنای ماده ۲۱۸  آيين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت می‌پذیرد: «برای انتخاب ناظران کميسيون‌های تخصصی و يا مجلس شورای اسلامی، کميسيون ذی‌ربط موظف است حداقل به تعداد دوبرابر مورد نياز از نمايندگان داوطلب واجد شرايط را به مجلس معرفی نمايد تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نياز اقدام کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.