ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نقض دو طرفه آتش‌بس در غزه

هر یک از طرفین دیگری را به نقض آتش‌بس شکننده در غزه متهم میی‌کند. اسرائیل پاسخ موشک‌پرانی حماس را با حمله متقابل داد.

آتش‌بس در غزه در روز یکشنبه ۲۷ ژوئیه/۵ مرداد شکننده بود و هر یک از طرفین دیگری را به نقض آن متهم کرد. حماس دستکم ۳۰ موشک به اسرائیل پرتاب کرد و ارتش اسرائیل نیز پاسخ این شلیک‌ها را با حملات هوایی و زمینی داد.

محافل امدادی فلسطینی می‌گویند حملات روز یکشنبه اسرائیل حداقل ۱۳ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «آنها درست وقتی به ما شلیک می‌‌کنند که سرگرم گفت‌وگو هستیم.» نتانیاهو افزود: «ما از هیچ اقدامی برای حراست از جان مردم‌مان فروگذار نمی‌کنیم.»

نتانیاهو هم‌چنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گفت: «ما اختیار خود را به دست یک گروه تروریستی نمی‌دهیم تا هر وقت دلش خواست آتش‌بس بدهد و بعد خود را برای هدف گرفتن شهروندان ما مجهز کند.»

هم‌‌زمان، دبیر کل سازمان ملل، بان کی‌مون از طرفین منازعه خواست آتش‌بس را به مناسبت عید فطر‌، ۲۴ ساعت  دیگر تمدید کنند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز طی تماس تلفنی با نتانیاهو، دو طرف را به پذیرش آتش‌بس نامشروط فراخواند.

ارتش اسرائیل در این میان، به شلیک به مدرسه سازمان ملل در نوار غزه اذعان کرد اما مسئولیت کشته شدن چند نفر در این حمله را نپذیرفت. یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل گفت: «از اطراف این مدرسه به سوی سربازان ما موشک و خمپاره شلیک شد و ما نیز اقدام به شلیک خمپاره کردیم.»

سربازان اسرائیلی مستقر در مرز نوار غزه

این سخنگو افزوده که یکی از خمپاره‌ها به خطا رفت و به حیاط مدرسه اصابت کرد. او ادعا کرده که مدرسه در زمان اصابت خمپاره کاملا خالی بود. این در حالی است که سخنگوی کمیساریای آوارگان سازمان ملل در غزه تاکید می‌کند که این نهاد در زمان حمله در تلاش تخلیه مدرسه با هماهنگی سربازان اسرائیلی بود.

اسرائیل حماس را متهم به طراحی حملات گسترده به غیرنظامیان این کشور با کمک تونل‌های مرزی کرده است. وزیر اطلاعات اسرائیل، یووال اشتاینیتز در این زمینه گفته است: «حماس در نظر داشت در مراسم سال نوی یهودیان در ماه سپتامبر، صدها عضو مسلح خود را از طریق تونل به مناطق مرزی ما گسیل کند.»

اشتاینتز افزوده که حماس می‌خواست عده زیادی از شهروندان اسرائیلی را به این ترتیب بکشد یا برباید.

این اطلاعات بر اساس اعترافات اعضای دستگیرشده حماس استوار شده است و هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    حکومت اسلامی  می‌گوید حماس در نبرد با اسرائیل تنها سه درصد از توان موشکی خود را مصرف کرده است !! حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در جریان سفر به بیروت، اعلام کرد حماس در نبرد با اسرائیل تا کنون تنها سه درصد ازتوان موشکی و تسلیحاتی خود را استفاده کرده است. ولی چهار روز پیش، ارتش اسرائیل با انتشار گزارشی اعلام کرد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از موشک‌های نظامی حماس استفاده شده یا نابود شده است. در این بیانیه آمده بود که در نبردهای روزهای اخیر، حماس بیش از ۲۱۰۰ موشک نیز به سوی اسرائیل شلیک کرده است!!