ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۲۳ غیرنظامی درشلیک خمپاره به دونتسک و لوهانسک

در شلیک خمپاره و پرتاب نارنجک در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، ۲۳ نفر کشته شدند. دولت کی‌یف و شورشیان هر یک دیگری را متهم به حمله کردند.

درگیری میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور دستکم ۲۳ کشته برجای گذاشت.

شهردار شهر هورلیوکا در شمال دونتسک که تحت محاصره نیروهای دولتی قرار دارد، شامگاه دوشنبه ۲۹ ژوئیه از کشته شدن ۱۷ نفر بر اثر اصابت خمپاره خبر داد. پرتاب نارنجک به یک خانه سالمندان در شهر لوهانسک نیز ۵ نفر را به به کام مرگ فرستاد.

پرتاب نارنجک به یک خانه سالمندان در لوهانسک ۵ نفر را به کشتن داد

چند خمپاره نیز در شهر دونتسک که کانون جدایی‌طلبان محسوب می‌شود، شلیک شد. این خمپاره به یک مجتمع ساختمانی برخورد کرد و جان یک نفر را گرفت.

همانند سایر موارد درگیری در شرق اوکراین، مسئولیت پرتاب نارنجک یا شلیک خمپاره روشن نیست.

سربازان دولتی اوکراین تاکنون دونتسک را هدف نگرفته‌اند اما در روزهای‌ گذشته، کوشیده‌اند حلقه فشار خود را روی این شهر متمرکز کنند که تحت کنترل شورشیان قرار دارد. سازمان ملل می‌گوید، از میانه آوریل تاکنون بیش از ۱۱۰۰ نفر در کشمکش‌های جاری در شرق اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.

یک روز پیش‌تر (۲۸ ژوئیه)  کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، طرفین درگیری در شرق اوکراین را به آدم‌ربایی، شکنجه مخالفان، قتل، ویرانگری و نقض حقوق بشر متهم کرده بود. در این بیانیه از کاربرد سلاح‌های سنگین مانند توپ، تانک، موشک و خمپاره‌انداز در محله‌های مسکونی دونتسک انتقاد شده بود.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل عنوان کرده بود که هم ارتش اوکراین و هم جدایی‌طلبان، مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و می‌بایست تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.