ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش فیلم اعدام دسته‌جمعی اسیران خود را منتشر کرد

شبه‌نظامیان «داعش» ویدئویی را منتشر کرده‌اند که تیرباران سربازان جوان عراقی را نشان می‌دهد. به نظرکارشناسان این ماجرا جعلی نیست و احتمالا در تکریت روی داده است.

شبه‌نظامیان «داعش» ویدئویی را منتشر کرده‌اند که تیرباران سربازان جوان عراقی را نشان می‌دهد. به نظرکارشناسان این ماجرا جعلی نیست و احتمالا در تکریت روی داده است.

نمایی از فیلم اعدام اسیران داعش

تروریست‌های «داعش» فیلمی در اینترنت منتشر کرده‌اند که آخرین لحظات زندگی جوانان عراقی را پیش از اعدام نشان می‌دهد. این سربازان که برخی از آنها بسیار جوان و تازه بالغ هستند، قبل از تیرباران دعا می‌خوانند و تضرع می‌کنند که آنها را نکشند. در این فیلم که ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول می‌کشد، صدای مناجات و سرودهای مذهبی هم به گوش می‌رسد.

در پس زمینه، کسی تاکید می‌کند که این افراد «اسیران جنگی» و سربازان ارتش عراق هستند.

جوانان اسیر، لباس غیرنظامی به تن دارند، هرچند برخی از آنها اونیفورم پوشیده‌اند. یکی از آنها تی‌شرتی به تن دارد که نام «مسعود اوزیل»، فوتبالیست ترک‌تبار تیم ملی آلمان روی آن نقش بسته است. صدای کذایی در ویدئو توضیح می‌دهد که سربازان با این قبیل اقدام‌ها، کوشیده بودند نظامی بودن خود را پنهان کنند اما آنها در نبرد و درگیری مستقیم اسیر شده‌اند.

ویدئو با حرکت چند کامیون و وانت شروع می‌شود. تصاویر بعدی مربوط به بسته شدن دست‌های اسرا و زدن چشم‌بند به صورت‌های آنهاست. در هر یک از کامیون‌ها نیز یک نفر از شبه‌نظامیان «داعش» به عنوان مأمور کنترل حضور دارد.

خودروها در نقطه نامعلومی توقف می‌کنند و سپس اسیران توسط افراد نقاب‌زده و مسلسل به دست به سوی یک شن‌زار هدایت می‌شوند. اسرا در طول مسیر، باتوم و قنداق تفنگ می‌خورند و مجبور می‌شوند که شعار «زنده باد ملت اسلامی» سر بدهند.

بعد از آن که اسیران با سرهای پایین، در شن‌زار کنار هم قرار داده می‌شوند، داعشی‌ها با کلاشنیکف به یک یک آنها شلیک می‌کنند. در پس‌زمینه این صحنه، پرچم سیاه داعش به چشم می‌خورد.  صدای روی فیلم می‌گوید که اعدام شدگان به یک روخانه انداخته می‌شوند.

در صحنه بعدی این فیلم، یکی از تروریست‌های داعش دیده می‌شود که تیر خلاص را به سر قربانیان می‌زند و سپس آنها را در آب می‌اندازد.

این که این فیلم چه زمان و در کجای عراق ضبط شده، معلوم نیست. هم‌چنین روشن نیست که ادعای فیلم مبنی بر کشتن ۱۵۰۰ نفر درست باشد. گوینده ویدئو تأکید می‌کند که این سزای اعمال کسانی است که علیه داعش به پا خاسته باشند.

کارشناسان مسائل تروریستی گفته‌اند که این فیلم جعلی نیست و مستندی است در اثبات اعدام دسته‌جمعی در عراق. احتمال زیاد می‌رود که این کشتار در تکریت روی داده باشد؛ شهری که در ماه ژوئن به دست «داعش» افتاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 59

    […] بشر: شبه‌نظامیان شیعی دست به قتل سنی‌ها می‌زنند عراق داعش فیلم اعدام دسته‌جمعی اسیران خود را منتشر کرد عراق ازدواج اجباری دختران موصل با اعضای داعش سوریه […]

  • سینا

    با سلام  حضرت محمد بعد از فتح مکه اعلام عفو عمومی کرد...خون بی گناهان در اسلام تضمین است در حالیکه در آن زمان عفو عمومی وجود نداشته و فقط قرن ها قبل از حضرت محمد تنها این کوروش کبیر بوده که اسرا را نکشت      من و داعش یک خدا را نمی پرستیم 

  • كاوه معصوميان

    اين داعشيا بچه هاى شرّى بودن ولى نه ديگه در اين حد ... اصن ميدونى چيه؟ بس كه اسراييلياخشونت ميكنن ... اينام كه ميدونى يه كم عصبانين ...احساساتين ... ياد ميگيرن خُب .

  • mahmood

    پس این بسیجی ها و پاسداران ونیروهای نردمی همیشه حاضردرصحنه وهمه وسیع المخرج های دیگر کجان! همه در های بهشت باز شده بفرمائید! چرا از رفتن به بهشت میترسید؟ چرا نمی خواهید بروید؟ نکنه شما هم فهمیده اید همش دروغه!

  • Yeki

    Mobarak basheh tarikh o ke bekhonid mibinid payambar o hazrate ali ham hamin kar o kardan to bebin omgheh ajeh ro