ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش تهدید‌آمیز روسیه به تحریم‌های غرب

وزارت خارجه روسیه با انتشاربیانیه‌ای، اروپا را به افزایش بهای انرژی تهدید کرد و نسبت به پیامدهای منفی تحریم کشورش در گردش کار بانک‌های اروپایی در مسکو هشدار داد.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، اروپا را به افزایش بهای انرژی تهدید کرد و نسبت به پیامدهای منفی تحریم کشورش در گردش کار بانک‌های اروپایی در مسکو نیز هشدار داد.

یک سوم گاز آلمان و اتحادیه اروپا از سوی روسیه تامین می‌شود

چهارشنبه ۳۰ ژوئیه، وزیر خارجه روسیه در واکنش به فشارهای بین‌المللی در تحریم کشورش، کشورهای اروپایی را به افزایش بهای انرژی صادراتی تهدید کرد.

سرگئی لاوروف گفت «گام غیرمسئولانه و نیاندیشیده» اتحادیه اروپا در اعمال مجازات علیه روسیه، قیمت انرژی در بازارهای اروپایی را بالا خواهد برد.

لاوروف گفت بانک‌های اروپایی مشغول به کار در روسیه نیز باید روی پیامدهای منفی تحریم روسیه حساب کنند. او افزود که تحریم‌‌های کشورش، با قوانین سازمان تجارت جهانی مغایرت دارد.

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۹ ژوئیه، تحریم‌هایی اقتصادی علیه روسیه تصویب کرد که حوزه انرژیایی این کشور را هدف می‌گیرد. کمی پس از آن نیز آمریکا هرگونه مبادلات مالی با سه بانک دولتی روسیه را تحریم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده که تصمیم اتحادیه اروپا از سوی آمریکا دیکته شده است: «تحریم‌های ضد روسی بیانگر ناتوانی اروپا در ایفای نقش مستقل در سیاست جهانی است.»

تحریم‌های روسیه در واکنش به بحران اوکراین و در چهار حوزه اعمال خواهند شد. ممنوعیت سفر مقامات ارشد اطلاعاتی روسیه به اروپا از جمله این تحریم‌ها هستند. از آنجا که اتحادیه اروپا و آلمان یک سوم انرژی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کنند، شرکت‌های گاز از تحریم مستثنی شده‌اند اما پروژه‌های استخراج نفت محدود خواهند شد.

کارشناسان آلمانی، تهدید مسکو را بی‌پایه خوانده‌اند.  بربل هون، از فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان می‌گوید قرارداد ارسال گاز روسیه به آلمان درازمدت است و قیمت آن ثابت: « نفت خام را نیز شرکت‌های روسی می‌توانند به صورت کوتاه مدت بالا ببرند اما وفور عرضه‌کنندگان می‌تواند بازار را بشکنند.»

تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه شامل ممنوعیت صادرات تسلیحات به روسیه و هم‌چنین ممنوعیت صدور برخی فناوری‌های بسیار پیچیده برای ارتش روسیه می‌شود. روسیه در جواب این تحریم‌ها، روز چهارشنبه ۳۰ ژوئیه، واردات میوه و سبزیجات از لهستان را متوقف کرد.

دولت غرب‌گرای اوکراین از تحریم‌های روسیه استقبال کرده است. یکی از سخنگویان این دولت گفت: «این گام تاثیر خود را نشان خواهد داد.» کی‌یف به خاطر تحرکات جدایی‌طلبان هوادار مسکو در شرق اوکراین، همواره از غرب خواسته که فشار بر روسیه را تشدید کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.