ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شيب تند کاهش نرخ باروری در ايران»

محمد ناظمی اردکانی، رئيس سازمان ثبت احوال ايران می‌گويد: «چنانچه نرخ باروری از ۱.۷کمتر و به سمت يک برود در سال ۱۴۱۵رشد جمعيت ایران به صفر می‌رسد.»

محمد ناظمی اردکانی، رئيس سازمان ثبت احوال ايران می‌گويد نرخ باروری در اين کشور « به سرعت کاهش پيدا کرده است».

گمان می‌رود رشد جمعیت در سال ۱۴۱۵رشد جمعيت به صفر می‌رسد

ناظمی اردکانی عصر روز جمعه دهم مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اينکه نرخ باروری در ايران در حال حاضر ۱.۷دصد است، افزود: «چنانچه نرخ باروری از ۱.۷کمتر و به سمت يک برود در سال ۱۴۱۵رشد جمعيت به صفر می‌رسد.»

به گفته وی، ۳۵ درصد ايرانيانی که در سال‌های اخير ازدواج کرده‌اند «يا دارای يک فرزند هستند يا فرزند ندارند.»

این در حالی‌ است که چندی پیش علی خامنه‌ای رهبر ایران، خواستار تجدید نظر در سیاست‌های کنترل جمعیت شده بود. او در حالی خواهان افزایش جمعیت شده بود که «تحدید نسل از نیمه دهه ۷۰ به بعد را خطایی توصیف کرده بود که خود در آن سهم داشته است.

به گفته تحليل‌گران، «مشغله‌ کاری والدين»، «مشکلات اقتصادی»، «فشارهای اجتماعی»، «ترس از آينده» و «کاهش اميد به زندگی» بيشتر والدين را به سمت و سوی تک فرزندی، دو فرزندی و حتی پرهيز از فرزندآوری سوق داده است.

سیاست دولت روحانی برای افزایش جمعیت

با آغاز سال جديد خورشيدی، اجرای سياست‌های افزايش جمعيت در ايران سرعت بيشتری گرفته است و به نظر می‌رسد دولت ايران می‌‌خواهد از همه امکانات موجود برای بالابردن نرخ باروری استفاده کند.

رصد جمعيت از جمله سياست‌های کلی جمعيت محسوب می‌شود که در تاريخ ۳۰ ارديبهشت ماه سال جاری توسط رهبر جمهوری اسلامی به کليه سازمان‌ها و وزارتخانه ها ابلاغ شد.

وزارت بهداشت ايران دو سال پيش، سرعت پير شدن جمعيت اين کشور را چندين برابر کشورهای توسعه‌يافته و ناحيه مديترانه شرقی دانست و از حضور دو موج سالمندی در اين کشور خبر داد.

به گفته کارشناسان سلامت، برآوردهای سازمان ملل بيانگر آن است که تا سال ۲۰۵۰ميلادی يا ۴۰سال آينده، جمعيت سالمندان ايران به ۲۶ميليون و ٣٩٠ هزار نفر افزايش خواهد يافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.