ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض خانواده دانش‌آموزان شين‌آباد به نصف‌شدن ديه

بعد از گذشت بيش از يک سال و نيم از آتش‌سوزی شین آباد، به ۱۲دانش‌آموز تنها نيمی از مبلغ ديه پرداخت شده، دليل آن هم «مونث بودن» دانش‌آموزان اعلام شده است.

ديه دختران دانش‌آموز «شين‌آباد» که ۱۵آذر سال ۱۳۹۱در مدرسه دچار سوختگی ناشی از آتش‌سوزی شده بودند، بعد از گذشت بيش از يک سال و نيم پرداخت شده اما به ۱۲دانش‌آموز تنها نيمی از مبلغ ديه پرداخت شده، دليل آن هم «مونث بودن» دانش‌آموزان اعلام شده است.

روز ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱، ٣٧ دختران مدرسه‌ ابتدايی روستای شين‌آباد دچار سوختگی شدند

اين موضوع اعتراض خانواده دانش‌آموزان روستای «شين‌آباد» را به دنبال داشته است.

به گزارش روز شنبه ۱۱مرداد روزنامه شرق، عثمان مزين، يکی از وکلای دانش‌آموزان شين‌آبادی دليل اعتراض خانواده‌های اين دانش‌آموزان را «نصف اعلام‌شدن ديه آنان به دليل مونث‌بودن، عدم‌ رعايت يوم‌الادا نبودن ديه و پرداخت آن بر اساس مبلغ ديه سال ۱۳۹۲و اعتراض نسبت به کاهش ‌درصد سوختگی دانش‌آموزان شين‌آبادی توسط پزشکی‌قانونی» اعلام کرده است.

نصف‌شدن «ديه» دانش‌آموزان شين‌آبادی ناشی از ‌بندی از قانون مجازات اسلامی است که بر اساس آن، در صورتی که ‌درصد صدمات، نقص عضو يا سوختگی بيش از يک‌سوم باشد، «ديه» زنان نصف می‌شود و اگر‌ درصد صدمات، نقص عضو يا سوختگی کمتر از يک‌سوم باشد، «ديه» زنان کامل پرداخت می‌شود.

اين موضوع باعث شده ۱۲دانش‌آموزی که بيشترين ‌درصد سوختگی را دارند، کمتر يا همتراز با ساير دانش‌آموزانی که‌ دچار درصد صدمات کمتری شده‌اند «ديه» دريافت کنند.

روز ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱، ٣٧ دانش‌آموز دختر مدرسه‌ ابتدايی به دليل آتش‌سوزی کلاس درسشان در روستای شين‌آباد از توابع شهرستان مرزی پيرانشهر در استان آذربايجان‌غربی دچار سوختگی شدند که بر اثر اين حادثه دو تن از اين دانش آموزان به نام‌های «سيران يگانه» و «سارينا رسول‌زاده» جان باختند و شماری نيز دچار سوختگی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.