ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصغر فرهادی هم برای غزه خون داد

اصغر فرهادی همراه با رئیس سازمان سینمایی کشور به سازمان انتقال خون تهران رفت و به مردم جنگ‌زده غزه خون اهدا کرد.

صبح ۱۱ مرداد ماه عده‌ای از سینماگران ایرانی به سازمان انتقال خون تهران رفتند و به جنگ‌زدگان غزه خون اهدا کردند. در میان این هنرمندان اصغر فرهادی، سینماگر نامدار ایرانی و برنده جایزه اسکار نیز حضور داشت.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور و افسانه بایگان، بازیگر شناخته‌شده ایرانی و عده دیگری از سینماگران و بازیگران ایرانی، اصغر فرهادی را همراهی کردند.

اهدای خون؛ بخشی از یک کارزار تبلیغاتی

اهدای خون هنرمندان بخشی از یک کارزار تبلیغاتی است که پس از جنگ غزه در ایران به راه افتاد. با سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری در ضیافت افطار با هنرمندان ایرانی هر دم دامنه این کارزار گسترده‌تر می‌شود.

اصغر فرهادی در سازمان انتقال خون تهران. اهدای خون به جنگ‌زدگان غزه

کارزار تبلیغاتی «حمایت هنرمندانی ایرانی از مردم غزه» نخستین بار با سخنرانی خالد قدومی نماینده حماس در ایران در فرهنگسرای شفق شکل گرفت.

تنها سه روز پس از سخنرانی نماینده حماس در ایران در فرهنگستان شفق و ضیافت افطاری رئیس جمهوری، گروهی از سینماگران پیشکسوت و برخی از فیلمسازان جوان سینمای ایران به همراه اعضای دفا‌تر ۵۹ گانه انجمن سینمای جوانان که متشکل از فیلمسازان و عکاسان سراسر کشور هستند، شنبه، یازدهم مرداد ماه به مراکز انتقال خون در تهران و شهرستان‌ها رفتند و به کودکان غزه خون اهدا کردند. آن‌ها به این مناسبت یک متن شعارگونه و عاطفی هم خطاب به کودکان غزه انتشار دادند.

گروهی از شاخص‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سینماگران و هنرمندان ایرانی «نامه به کودکان غزه» را امضا کرده‌اند. نام رخشان بنی اعتماد، کامران شیردل، داریوش مهرجویی، کیانوش عیاری، فرهاد توحیدی، لیلی گلستان علی مصفا، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، حمید نعمت‌الله، آتیلا پسیانی و پگاه آهنگرانی در میان امضاکنندگان این متن به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر مسعود جعفری جوزانی هم در حلقه سربسته‌ای از همکاران و بستگان سینماگرش، ۱۱ مرداد ماه بیانیه‌ای در حمایت از مردم غزه صادر کرده و در این بیانیه سازمان ملل، رسانه‌ها و دولت بریتانیا و فرانسه را به جانبداری از دولت اسرائیل و انتشار خبرهای جهت‌دار متهم کرده است. جوزانی قرار بود فیلمی درباره «کورش کبیر» بسازد، اما عمر دولت احمدی‌نژاد کفایت نکرد و پروژه‌های پرهزینه «سینمای فاخر» روی زمین ماند.

اعتراض هنرمندان شناخته‌شده جهان؛ عذرخواهی پنه‌لوپه کروز

دیگر هنرمندان مطرح از کشورهای مختلف نیز تاکنون به جنگ غزه بی‌تفاوت نمانده‌اند. مدونا، خواننده آمریکایی خواستار پایان یافتن جنگ غزه شده و نوشته بود: «من از حماس پشتیبانی نمی‌کنم. من از کرامت انسانی و احترام به آن دفاع می‌کنم. من از صلح دفاع می‌کنم. جنگ را تمام کنید!»

خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و پدرو آلمودوار

میا فارو، بازیگر آمریکایی نیز در توئیت خود از اعتراض به «خشونت اسرائیل در غزه» به‌دور از «احساسات ضد یهودی» پشتیبانی کرده بود.

جان کیوساک، بازیگر آمریکایی هم در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «بمباران غیرنظامیان دفاع مشروع از خود نیست.»

بیش از ۱۰۰ هنرمند اسپانیایی، از جمله خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز و پدرو آلمودوار دادخواستی را با عنوان «بیانیه فرهنگ در برابر نسل‌کشی فلسطینی‌ها» امضاء کرده‌اند. آن‌ها در این بیانیه اسرائیل را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و خواهان آتش‌بس فوری در غزه شده‌ بودند.

از میان این هنرمندان پنه‌لوپه کروز به خاطر متهم کردن اسرائیل به «نسل‌کشی» تحت فشار قرار گرفت و به اندیشه‌های ضد یهود متهم شد. کروز هم در روزنامه « USA Today» بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت رویدادهای غزه بیش از حد پیچیده است و قضاوت درباره آن در تخصص او نیست. او همچنین در این بیانیه نوشت که تنها خواسته و هدف او صلح در غزه و پایان جنگ است و به هیچ‌وجه عقاید ضد یهود ندارد.

بسیاری از رسانه‌های غرب این بیانیه را به عنوان پوزش‌خواهی پنه‌لوپه کروز از اسرائیل تعبیر کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Xerxes Goodarzie

    جناب فرهادی شما انسان خوش قلبی هستی که خون خودت را اهدا می کنی. اما متاسفانه خون شما برای مردم برادر و مسلمان غزه کاربردی ندارد. از انجایی که ما ایرانیان مجوس هستیم. خونمان نجس است و مردم عرب و مسلمان غزه از پذیرش خون نجس مجوس اجتناب می کنند. اگر باور نمی کنید به گزارش هایی که از زحمیان عرب جنگ پیشین حماس و اسراییل روایت شده است مراجعه کنید.

  • hasani

    زن و بچه های سوری و عراقی نیز  مثل فلسطینی ها مسلمان و عرب هستند. چرا به کشتار انها توسط اسد و مالکی اعتراض نمیکنند؟!: دبی-العربیه.نت فارسی جنگندهای ارتش دولتی سوریه روز شنبه ۲ اگوست ۲۰۱۴ با پرتاب بمب های بشکه ای بر روی منازل در استان ادلب، دهها تن از غیر نظامیان را کشتند. به گزارش فعالان سوری، روستای الناجیه در حومه ادلب هدف دو بمب بشکه ای قرار گرفت که در پی آن شمار زیادی از مردم کشته یا زخمی شدند. پیش از این سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که جنگنده های ارتش سوریه از فوریه گذشته تاکنون، ۶۵۰ نقطه در این کشور را به وسیله بمب های بشکه ای مورد حمله قرار داده اند. این بیانیه ساعاتی پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۱۳۹، صادر شد. شورای امنیت در این قطعنامه که ۲۲ فوریه گذشته صادر شد، از دولت سوریه خواست تا به استفاده از بمب های بشکه ای پایان دهد. در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است که دولت سوریه بر خلاف توصیه های قطعنامه شورای امنیت، به بمباران مناطق توسط بشکه های انفجاری به ویژه در حلب ادامه می دهد. تاکنون هزاران نفر از مردم سوریه از جمله زنان و کودکان توسط بشکه های انفجاری، جان خود را از دست دادند.

  • nader

    به کسانیکه خونشان  تحت تاثیر تبلیغات حکومت اسلامی بجوش امده: مردم ایران بیشتر احتیاج به حمایت دارند که سی و پنجسال است تحت شکنجه و اختناق و تحجر و زندان و تجاوز و اعدام و اختلاس گیر افتاده اند. مردم فلسطین خود باید بین مذاکره و صلح و احقاق حق و یا موشک پرانی گروههای جهادی مورد حمایت حکومت اسلامی یکی را انتخاب کنند.

  • trma

    به هرحال عمق فاجعه ی قتل عام اهالی غزه با مختصرترین وضعیف ترین قوه ی ادراک نیز قابل فهم است.کشتار هزاروهفتصد نفر دربرابرشصت وشش نفرازاسراییل توسط حماس که لابد مسثول قربانیان دو طرف میباشد.

  • جواد

    هنرمندان البته به اصطلاح چرا هشت سال بمب رو سر مردم عراق میریختن لال مونی گرفته بودن چرا تیر 78 جیکشون در نیومد چرا 88 کنج لانه هاشون کز کرده بودند چی شده حالا خون میدن که ***دوباره رشد پیدا کنه؟ اصغر فرهادی ***که نمیدونن حماس و تندروهای اسلامی مسول کشتار مردم بی دفاع هستند مگه غیر اینه که غزه تحت حکومت ادمکشان حماس هست؟ جواب همه سوالات بسیار ساده است اینها کشتار تمام دنیا براشون محلی از اعراب نداره غزه که همش یک میلیون و خرده ای جمعیت داره. یاد روشنفکران***زمان انقلاب افتادم وقتی این مقاله رو خوندم.