ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش جبهه‌النصره به پاسگاه‌های مرزی سوریه و لبنان

پس از دستگیری احمد جمعه، فرمانده النصره توسط ماموران امنیتی لبنان، هواداران او به پاسگاه‌های ارتش و پلیس لبنان در عرسال یورش برده و ۱۶ مامور دولتی را ربودند.

درگیری‌های سنگین میان ارتش لبنان و شبه‌نظامیان جبهه النصره در شمال لبنان تعداد زیادی کشته بر جای گذاشت. هشت سرباز لبنانی و شماری از شورشیان کشته شدند. موجب این درگیری، حمله‌ گروه‌های مسلح به پاسگاه‌های پلیس و ارتش لبنان در عرسال بود که در واکنش به دستگیری احمد جمعه، یکی از فرماندهان جبهه‌النصره صورت گرفت.

در حمله شبه‌نظامیان جبهه النصره به مرز لبنان، ۱۶ مامور پلبس لبنانی گروگان گرفته شدند

احمد جمعه که جزو یکی از «خطرناک‌ترین تروریست‌های منطقه» شناخته می‌شود، روز شنبه دوم اوت توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.

جبهه‌النصره مسئول بسیاری از موارد ربایش چهره‌های دولتی و سیاسی در لبنان شناخته می‌شود.

در حمله هواداران خشمگین احمد جمعه به پاسگاه‌ها و پست‌های ارتش و پلیس لبنان، ۱۶ نفر از ماموران دولتی گروگان گرفته شدند. ارتش لبنان اعلام کرد که این گروگانگیری به قصد فشار بر دولت لبنان جهت آزاد کردن جمعه انجام شده است.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان، این یورش را «تجاوزی آشکار به حق حاکمیت لبنان» خواند. ارتش لبنان نفرات خود در عرسال را تقویت کرد و خودروهای رزهی به منطقه فرستاد. شامگاه شنبه تا پاسی از بامداد صدای انفجار خمپاره و تیراندازی از محل درگیری به گوش می‌رسید.

احمد جمعه، از فرماندهان جبهه‌النصره

این نخستین بار نیست که دامنه جنگ داخلی سوریه،به لبنان کشیده می‌شود. شهر سنی‌نشین عرسال از جمله مناطقی است که مخالفان اسد در آن پناه می‌گیرند. نیروی هوایی سوریه بارها این شهر و حومه آن را بمباران کرده است.

رویارویی‌های مسلحانه در این منطقه عمدتا میان حزب‌الله و جبهه النصره صورت می‌گیرد. حزب‌الله، از نیروهای اسد در جنگ داخلی سوریه پشتیبانی می‌کند و جبهه النصره از شاخه‌های القاعده و داعش محسوب می‌شود.

داعش در پیشروی‌های خود در عراق توانسته دو چاه نفتی دیگر را تحت کنترل خود بگیرند. خاستگاه افراط‌گرایان داعش در سوریه بود اما آنها توانستند در آغاز ماه ژوئن شهر موصل عراق را تصرف کنند. گسترده شدن دامنه تصرفات داعش در عراق، شدت تهاجمات این گروه سلفی در سوریه را نیز افزون‌تر از قبل کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • midi

    سایتتون در موبایل درسیت وا نمیشه