ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشونت‌های بی‌سابقه در پی تشديد درگيری شبه‌نظامیان ليبی

درگیری گروه‌های شبه‌نظامی در ليبی بسياری را وادار به فرار از صحنه خشونت‌ها کرده. ۲۰۰ نفر در درگيری‌های اخير گروه‌های طرابلس و بنغازی کشته شده‌اند.

جنگ خيابانی گروه‌های شبه‌نظامی در طرابلس، پايتخت ليبی، بسياری را وادار به گريختن از صحنه خشونت‌ها کرده است. تا کنون ۲۰۰ نفر در درگيری‌های هفته‌های اخير گروه‌های شبه‌نظامی در طرابلس و بنغازی کشته شده‌اند.

درگیری گروه‌های شبه نظامی لیبی بر سر کنترل فرودگاه بين‌المللی طرابلس

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، مبارزه گروه‌های شبه‌نظامی بر سر کنترل فرودگاه بين‌المللی طرابلس به کشته‌شدن ۲۲ نفر انجاميده است.

دولت موقت ليبی با اعلام اين خبر، افزوده است که «گروه‌های تا دندان مسلح» به گلوله‌باران «اهداف غيرنظامی» پرداخته‌اند و مردم بسياری را وادار به ترک خانه‌های خود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «الجزيره»، روز شنبه دوم آگوست مخزن اصلی سوخت طرابلس مورد اصابت راکت قرار گرفت و طعمه حريق شد. اين راکت در حالی بعدازظهر روز شنبه مورد اصابت قرار گرفت که به گزارش «وال‌استريت ژورنال»، آتش‌نشان‌ها هنوز درگير خاموش‌کردن آتش ديگری در اين مخزن عظيم بودند که از هفته گذشته بر اثر درگيری‌ها زبانه گرفته بود. اين مخزن ۹۰ ميليون ليتری، در حوالی فرودگاه بين‌المللی طرابلس قرار دارد.

دوم آگوست مخزن اصلی سوخت طرابلس مورد اصابت راکت قرار گرفت و طعمه حريق شد

بر اساس گزارش‌ها، گروه شبه‌نظامی موسوم به «اتاق عمليات انقلابيون» که گروهی اسلام‌گرا است، راکت‌ها را به سمت اين مخزن سوخت پرتاب کرده است. اتاق عمليات انقلابيون ليبی قصد دارد تا فرودگاه را از کنترل «ارتش زنتان»، يک گروه شبه‌نظامی ديگر خارج کنند. زنتان همان گروهی است که سيف الاسلام قذافی را دستگير کرد و رهبر آن اکنون مسئوليت وزارت دفاع ليبی را برعهده دارد.

همزمان، مردم ليبی روز شنبه شاهد برگزاری نخستين جلسه پارلمان موقت اين کشور بودند. نمايندگان پارلمان که برندگان انتخابات ماه ژوئن هستند، در «طبرق»، برای تشکيل جلسه‌ای اضطراری گرد يکديگر آمدند. به گزارش «الجزيره»، رييس موقت پارلمان، ابوبکر بيرا، در نطق خود تاکيد کرد که بايد نمايندگان در شرايط اضطراری کنونی به سرعت رييس‌جمهور بعدی را برای تشکيل دولت جديد انتخاب کنند. نمايندگان قرار است تا روز دوشنبه چهارم آگوست رييس‌جمهور منتخب خود را اعلام کنند.

فرار اتباع خارجی از ليبی

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی «بی.بی.سی»، يک ناو سلطنتی بريتانيايی مامور تخليه تعدادی از شهروندان بريتانيا از ليبی شده است. بريتانيا سفارت خود در ليبی را نيز به طور موقت تعطيل کرده است. با اين حال، ماموريت اين کشتی، ماموريت نجات نيست و جهت «کمک» به خروج اين افراد توصيف شده، زيرا اگرچه هنوز هواپيماهای مسافربری از ليبی به مقصد کشورهای خارجی پرواز می‌کنند، اما شرايط امنيتی غيرقابل پيش‌بينی است.

تيراندازی ماموران امنيتی ليبی به سوی شهروندان معترض مصری که قصد فرار از این کشور به تونس را داشتند

همچنان خبرگزاری «فارس» به نقل از روزنامه مصری «مصری اليوم» گزارش داد که در پی ادامه نا امنی‌ها در ليبی شماری از شهروندان مصری مقيم اين کشور تلاش کردند که از گذرگاه مرزی «رأس الجدير» به خاک تونس فرار کنند که به ضرب گلوله نيروهای امنيتی ليبی کشته شدند.

خبرگزاری «رويترز» نيز از تيراندازی ماموران امنيتی ليبی به سوی شهروندان معترض مصری در گذرگاه راس جدير خبر داده بود که در اعتراض به بسته‌شدن مرزهای ميان تونس و ليبی، در اين منطقه تجمع کرده بودند.

امارت اسلامی در بنغازی

خبرگزاری «العربيه» نيز گزارش داده است که محمد الزهاوی مسئول شرعی «انصار الشريعه» در گفت‌و‌گويی روز چهارشنبه ۳۰ ژوئيه با راديوی محلی «توحيد» وابسته به اين گروه، بنغازی را يک «امارت اسلامی» خواند. وی گفت:«از امروز چهارشنبه ۳۰ ژوئيه ۲۰۱۴ بنغازی را يک امارت اسلامی بدانيد.» بر اساس اين گزارش، مردم شهر بنغازی نيز عليه اين گروه دست به راهپيمايی زده اند و افراد اين گروه را از بيمارستان الجلاء در بنغازی اخراج کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.