ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه مطبوعات «آسمان» و «بهارنیوز» را مجرم تشخیص داد

اعضای هيات منصفه دادگاه مطبوعات در اين جلسه آسمان را مستحق تخفيف ندانستند. با اين حال آن‌ها بهارنيوز را مستحق تخفيف در مجازات تشخیص دادند.

روزنامه «آسمان» و وب‌سايت «بهارنيوز»، يکشنبه ۱۲ مرداد، با حکم دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شدند.

مطلبی که موجب توقیف روزنامه آسمان شد

به گزارش خبرگزاری «مهر»، اتهامات آسمان، مطالب خلاف موازين اسلامی و توهين به مقدسات و اشاعه و ترويج مطالب خلاف عفت عمومی عنوان شده است. بهارنيوز هم به اتهام افترا و نشر اکاذيب به قصد اضرار به غير با شکايت يکی از مجريان صدا و سيما محاکمه شد.

اعضای هيات منصفه دادگاه مطبوعات در اين جلسه آسمان را مستحق تخفيف ندانستند. با اين حال آن‌ها بهارنيوز را مستحق تخفيف در مجازات دانستند.

توقيف بهارنيوز

وب‌سايت بهارنيوز که رويکردی اصلاح‌طلبانه داشت از اواخر سال ۹۰ خورشيدی فعاليت خود را آغاز کرد.

پيش‌تر منصور قنواتی، مدير مسئول سايت «بهارنيوز»، درباره‌ علت فيلتر شدن اين سايت گفته بود تذکری از سوی کارگروه تعيين مصادق مجرمانه رايانه‌ای به‌صورت ايميل دريافت کرده بود که از این وب‌سایت خواسته شده بود تا خبری مبنی بر اظهارات علی مطهری مربوط به «حصر خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی»، در پاسخ به آقای جنتی را از روی سايت بردارند.

توقيف آسمان

آسمان تاریک شد- مانا نیستانی

روزنامه آسمان نيز که شش شماره آن منتشر شده بود در شماره چهارم خود مطلبی منتشر کرده بود که در آن از اين حکم اسلامی به‌عنوان “قصاص غيرانسانی” ياد شده بود. به همين دليل روز گذشته اين روزنامه توقيف و مدير مسئول آن بازداشت شد.

در آن زمان عباس بزرگمهر، مدير مسئول روزنامه آسمان با اعلام جرم دادستانی تهران به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. پس از ارائه توضيحات، بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه برای بزرگمهر قرار وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی صادر کرد که به علت پايان وقت اداری برای توديع وثيقه، او بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. اما سرانجام مدير مسئول آسمان سند ملکی را به عنوان وثيقه تسليم کرد و شامگاه چهارم اسفند ماه ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    حکومت اعتدال و تدبیر!