ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک کنسرت موسيقی در اروميه، به دليل رعايت نکردن تفکيک جنسيتی لغو شد

کنسرت محسن يگانه در ارومیه

کنسرت محسن يگانه در ارومیه به دليل عدم رعايت تفکيک جنسيتی لغو شد. شورای سياست‌گذاری برگزاری کنسرت‌های استان آذربايجان‌غربی چندی پيش طرحی را تصويب کرده بود که بر پايه آن کنسرت‌های پاپ در اين استان بايد با تفکيک جنسيتی و به صورت «يک شب برای زنان و شب ديگر برای» اجرا شوند.

به گزارش روز دوشنبه ۱۳مرداد روزنامه شرق، پيروز ارجمند، مدير دفتر موسيقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: «زيربار طرحی که در اين استان تفکيک شده است و به جداسازی جنسيتی کنسرت‌ها می‌انجامد نخواهد رفت و به کنسرتی که بخواهد با چنين سيستمی برگزار شود مجوز نمی‌دهد.»

وی افزود: «به تازگی نيروی انتظامی در شورای سياست‌گذاری برگزاری کنسرت‌های استان آذربايجان‌غربی، درخواست برگزاری کنسرت‌ها به صورت تفکيک جنسيتی را ارايه داده و خواستار آن شده که نامه‌ای تنظيم و ابلاغ شود و اين ربطی به سياست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسيقی ندارد.»

به گفته ارجمند «شأن مردم ايران بالاتر از اين حرف‌هاست، برگزاری کنسرت، مانند برگزاری تئاتر و ساير هنرها، از سالم‌ترين تفريحات است. مردم برای ديدن يک اتفاق فرهنگی، همراه با خانواده خود در سالن حاضر می‌شوند و اين اشکالی ندارد.»

عليرضا قوجاری، مدير فرهنگی و اجرايی فرهنگ و ارشاد اسلامی اروميه نيز از «اعمال نفوذ برخی نهادهای موازی» برای اجرايی‌شدن طرح تفکيک جنسيتی در برگزاری کنسرت‌ها خبر داده اما توضيح بيشتری درباره اين نهادها نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • afshin jam , afshin

    بهترین مبارزه در مورد این نوع ناهنجاریها " بای کوت" کردن کنسرت و نرفتن به استادیوم هاست. خانم ها، از برادران، پدران، شوهران و دوستان بخواهید ، کمک کنند قدم به قدم پشت رژیم را با انجام نافرمانی مدنی بشکنیم. در این کارزار، کسی‌ گرفتار نمی‌شود، کسی‌ زندانی و کشته نمی‌شود. روی سخن به برادران، پدران، شوهران و دوستان ، برای رسیدن به آزادی این قدم‌های ساده و بی‌خطر را همراه با بانوان شیردل انجام دهید، باور کنید پایان این "بای کوت" به نفع منافع ملیست و راهگشای رسیدن به آزادی و نجات از " تار- عنکبوت" جمهوری اسلامیست. ا. افشین جم