ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت اسرائیل و حماس با آتش‌بس سه روزه

یک بار دیگر اسرائیل و حماس بر سر یک آتش‌بس سه روزه به توافق رسیده‌اند. نمایندگان حماس و اسرائیل سه‌شنبه، ۵ اوت بر سر میز مذاکره می‌نشینند.

یک بار دیگر اسرائیل و حماس بر سر یک آتش‌بس سه روزه به توافق رسیده‌اند. یکی از نمایندگان بلندپایه دولت مصر، شامگاه دوشنبه، ۴ اوت به خبرگزاری فرانسه گفته است که از بامداد سه‌شنبه، ۵ اوت بین اسرائیل و حماس در نوار غزه آتش‌بس برقرار می‌شود. قرار است که هم‌زمان با برقراری این آتش‌بس سه روزه نمایندگان حماس و اسرائیل در قاهره پای میز مذاکره بنشینند.

ارتش اسرائیل می‌گوید تونل‌های حماس را نابود کرده، اما همچنان کارهای زیادی می‌بایست در غزه به انجام رساند

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که حماس هم با این آتش‌بس سه روزه موافقت کرده و خبرگزاری رویترز هم این خبر را تأیید کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز کابینه امنیتی نتانیاهو در یک کنفرانس تلفنی درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه به مدت سه روز به توافق رسیده‌اند.

جمعه ۱ اوت هم حماس و دولت اسرائیل با یک آتش‌بس سه روزه موافقت کرده بودند. اما این آتش‌بس تنها پس از چند ساعت نقض شد.

نمایندگان حماس از روز یکشنبه در قاهره حضور یافته‌اند با این قصد که پیرامون یک آتش‌بس پایدار با نمایندگان دولت اسرائیل مذاکره کنند. اما دولت نتانیاهو از فرستادن نمایندگانش به قاهره خودداری کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده بود که دولت اسرائیل هنگامی تن به مذاکره می‌دهد که از برقراری امنیت و آرامش شهروندانش برای مدتی طولانی مطمئن شده باشد.

ارتش اسرائیل برای از بین بردن تونل‌های حماس به نوار غزه حمله زمینی کرد. اکنون دولت اسرئیل ادعا می‌کند که همه تونل‌های حماس را نابود کرده است.

با این‌حال، موتی آلموس سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه ۴ اوت در گفت‌و‌گو با شبکه یک تلویزیون اسرائیل گفته است با وجود آنکه ارتش اسرائیل همه تونل‌های حماس را نابود کرده و به اهدافش دست یافته اما هنوز کارهای زیادی می‌بایست انجام دهد. لذا عقب‌نشینی از نوار غزه فعلاً موضوعیت ندارد. خبرگزاری فرانسه نیز سخنان سخنگوی ارتش اسرائیل را بازتاب داده است.

جنگ غزه اکنون حدوداً چهار هفته است که ادامه دارد. این جنگ ابتدا با حمله بمب‌افکن‌های اسرائیلی آغاز شد و سپس نیروی زمینی و زرهی ارتش اسرائیل وارد غزه شد. هدف از این حملات این بود که تأسیسات زیربنایی حماس برای موشک‌پرانی به سوی اسرائیل نابود شود. در این جنگ تاکنون بیش از ۱۸۵۰ فلسطینی و ۶۴ سرباز اسرائیلی و سه شهروند این کشور به قتل رسیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.