ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش عمل سزارین در ایران

در سال ۱۳۹۲ خورشیدی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تولد ثبت شده در ایران، ۵۲ درصد به روش سزارین بوده است.

در سال ۱۳۹۲ خورشیدی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تولد ثبت شده در ایران، ۵۲ درصد به روش سزارین بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناهید کرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران، ضمن اعلام این آمار با اشاره به افزایش سزارین‌های به اصطلاح انتخابی گفت: «تحقیقات علمی نشان می دهد که میل به باروری مجدد در مادرانی که سزارین انتخابی داشته‌اند، به خصوص آن دسته از سزارین‌های زودتر از موعد و بدون علائم زایمان، از بین می‌رود.»

او پیرامون تاثیر کاهش سزارین در افزایش جمعیت گفت: «زایمان طبیعی رایگان به تنهایی نمی‌تواند عامل افزایش نرخ باروری و رشد جمعیت باشد.»

به گفته رئیس انجمن علمی مامایی ایران، ۸۵ درصد زنان، دارای توانایی زایمان طبیعی هستند و بقیه به طور خودخواسته و انتخابی سزارین را انتخاب می کنند: «تولد یک پدیده فیزیولوژیک است که اگر بدون دلیل در آن مداخله شود، می‌تواند عوارضی را برای نوزاد و مادر ایجاد کند.»

او با تاکید بر اینکه سزارین تنها برای ۱۵ درصد زنان مفید است ادامه داد: «نمی‌توانیم بگوییم که سزارین عامل کاهش جمعیت است، اما افزایش سزارین به طور غیرمستقیم منجر به تک فرزندی می‌شود.»

آمار سزارین در سال‌های اخیر در ایران به طور مداوم رو به افزایش بوده است.

در سال جاری و در پی افزایش تاکید بر سیاست های جمعیتی از سوی حکومت اسلامی، بی آنکه عوارض و فواید سزارین  بر مادران بررسی شود، از سوی کارشناسان مختلف ازجمله بر نقش آن در کاهش جمعیت تاکید می شود.

 «ترس از درد زایمان»، «گریز از تغییرات جسمانی احتمالی پس از زایمان»، «تمایل به توجه ویژه و انحصاری» و «دلایل پزشکی و تخصصی» ازجمله دلایل اصلی سزارین در ایران به شمار می‌روند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.