ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن نصرالله: داعش نمی‌تواند دولت شکل دهد

نصرالله سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی لبنان به بی‌ثباتی و عدم توانایی استراتژیک داعش برای حفظ خود اشاره کرده.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جلسه‌ای به ملاقات‌کنندگان خود گفته که چشم‌انتظار افول داعش است.

نصرالله سه‌شنبه با جمعی از فعالان سیاسی لبنان از جمله ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دیدار کرد

به گزارش روزنامه لبنانی «دیلی استار» و به نقل از روزنامه «السفیر»، نصرالله روز سه‌شنبه پنجم آگوست در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی لبنان به بی‌ثباتی و عدم توانایی استراتژیک داعش برای حفظ خود اشاره کرده است.

در این دیدار که ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و یکی از برجسته‌ترین رهبران «دروزی» لبنان نیز حضور داشته، داعش تهدیدی فرامرزی دانسته شده، اما دبیرکل حزب‌الله بابت مداخله‌های نظامی اخیر این گروه در لبنان و پیامدهای درازمدت داعش نگران نبوده است.

ارتش لبنان و حزب‌الله از روز شنبه در شهر مرزی آرسال، در حال نزاع با گروه‌های جهادی از جمله داعش هستند. بنا به گزارش شبکه تلویزیونی حزب‌الله، ابوحسن الحمصی یکی از فرماندهان داعش و مسئول انفجارهای اخیر در لبنان با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری‎شده، در درگیری‌های عرسال کشته شده است.

«لبنان محیط رشد بنیادگرایی نیست»

نصرالله در این دیدار افزوده است که لبنان محیط مناسبی برای رشد و نمو ایده‌های بنیادگرایانه نیست و به همین دلیل داعش در درازمدت تهدید خاصی نخواهد بود.

همچنین نصرالله در این دیدار بر حمایت خود از میشال عون، فرمانده سابق ارتش لبنان و رهبر کنونی «جنبش میهن‌پرستان آزاد»، برای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرده است.

جنبش میهن‌پرستان آزاد بزرگترین حزب مسیحی پارلمان لبنان، و دومین حزب بزرگ این پارلمان پس از حزب آینده است. این حزب در ائتلاف هشت مارس قرار دارد و بدین‌ترتیب از متحدان حزب‌الله لبنان و حزب سوسیالیست ترقی‌خواه محسوب می‌شود.

حزب‌الله لبنان که تحت حمایت دولت ایران قرار دارد، در سوریه به نفع بشار اسد و علیه گروه‌های جهادی همچون داعش و جبهه النصره می‌جنگد. همچنین این گروه در شهر مرزی آرسال با این دو گروه درگیر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    فعلآ که از ترس و وحشت داعش خودشان را آفتابی نمیکنند و جرات رویارویی مستقیم مزدوران تروریستشان با مزدوران تروریست داعش را ندارند . چطور خود حسنک میتواند گروهک تروریستی و مزدور آدمکش در اختیار داشته باشد ولی داعش نمیتواند دولت تشکیل دهد ؟ البته خداوند خوب این موشهای کثیف را به جان هم انداخته است و خوب دارند همدیگر را لت و پار میکنند و این قصه سر دراز دارد .