ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرواز جت‌های جنگنده ترکيه بر فراز کارزار پيشمرگه و «دولت اسلامی»

جت‌های جنگنده اف-۱۶ ترکيه از پايگاه هوايی ارتش اين کشور در «دياربکر» به پرواز درآمده و به محل نبرد بين نيروهای کرد پيشمرگه با پيکارجويان داعش اعزام شده‌اند.

جت‌های جنگنده اف-۱۶  ترکيه از پايگاه هوايی ارتش اين کشور در «دياربکر» به پرواز درآمده و به محل نبرد بين نيروهای کرد پيشمرگه با پيکارجويان داعش (که اکنون خود را دولت اسلامی می‌نامند) اعزام شده‌اند.

جنگنده‌های اف-۱۶ به سوی جنوب کردستان عراق حرکت کرده‌اند تا موقعیت نبرد بین پیشمرگه‌ها و دولت اسلامی را رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری کردی «روداو» و به نقل از روزنامه ترکی «صباح»، جنگنده‌های اف-۱۶ به سوی جنوب کردستان عراق حرکت کرده‌اند تا موقعيت نبرد بين پيشمرگه‌ها و دولت اسلامی را رصد کنند. به طور خاص، اين جت‌ها روانه مرزهای منطقه مخمور در مجاورت اربيل، پايتخت کردستان عراق شده‌اند که صحنه نبرد شديد پيشمرگه‌ها با داعش است.

پس از آغاز دور جديد حملات دولت اسلامی به مناطق کردنشين عراق و درگيری آنها با پيشمرگه‌ها، نيروهای پيشمرگه‌ اقليم آزاد کردستان عراق از حالت دفاعی به حالت هجومی تغيير استراتژی داده‌اند. اکنون نيروهای زمينی پيشمرگه مهم‌ترين نيروی ممکن برای متوقف‌کردن پيشرفت پيکارجويان داعش دانسته می‌شوند.

با اين حال، نيروهای پيشمرگه توان عمليات هوايی ندارند و ارتش ملی عراق اخيراً به پشتيبانی هوايی از آنها پرداخته است.

گزارش‌های مربوط به مداخله نيروهای هوايی ترکيه که تاکنون خبری از درگيرشدن جنگنده‌های آن منتشر نشده، با نبرد نيروهای پيشمرگه کرد در مناطق مرزی موصل، پايتخت خلافت خودخوانده «دولت اسلامی» همزمان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.