ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام وضعیت اضطراری جهانی در پی شیوع ویروس «ابولا»

سازمان بهداشت جهانی با اعلام وضعیت اضطراری جهانی، اعلام کرد که مهار شیوع «ابولا» در غرب آفریقا نیازمند پاسخ فوق‌العاده در سطح بین‌المللی ست.

سازمان بهداشت جهانی جمعه هشتم اوت، با اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای مقابله با ویروس کشنده «ابولا»، اعلام کرد که مهار شیوع این بیماری در غرب آفریقا نیازمند پاسخ فوق‌العاده در سطح بین‌المللی است.

تا به امروز در همه‌گیری‌های مختلف، ۶٠ تا ٩٠ درصد مبتلایان به ایبولا جان خود را از دست داده‌اند

رئیس سازمان بهداشت جهانی، دکتر مارگارت چان گفت این اعلام « درخواست حمایت جهانی» است. در عین حال او اضافه کرد که بسیاری از کشورها به احتمال زیاد شاهد موردی از ابتلا به ابولا نخواهند بود.

دکتر چان در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در ژنو گفت: «کشورهایی که موارد ابتلا به ابولا در آنها دیده شده است، خود به تنهایی توانایی مدیریت شیوع بیماری‌ای در این حد و این میزان پیچیدگی را ندارند. تاکید می کنم که جامعه جهانی باید  فوری‌ترین حمایت‌های ممکن را ارائه کند.»

سازمان بهداشت جهانی کمیته ای از متخصصان را تشکیل داده است تا شدت این شیوع را ارزیابی کنند. این سازمان روز چهارشنبه ششم اوت اعلام کرد که ۹۳۲ مرگ تاییدشده بر اثر تب خونریزی‌دهنده ابولا ثبت شده است.

شیوع فعلی ویروس ابولا ماه مارس از گینه آغاز شد و پس از آن به سیرالئون و لیبریا رسید. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید احتمالا وضعیت در ماه‌های آتی بدتر نیز خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد که ۹۳۲ مرگ بر اثر ابولا ثبت شده است

در حال حاضر هیچ راه علاج قطعی‌ یا واکسنی برای ابولا وجود ندارد و نرخ مرگ مبتلایان پنجاه درصد است.

سازمان بهداشت جهانی در ادامه شیوع گسترده ویروس ابولا، در شدیدترین دوره همه‌گیری این ویروس از زمان کشف آن تاکنون، اعلام کرده بود که کشورهای نیجریه و عربستان نیز به جمع کشورهای آلوده افزوده شدند.

تب خونریزی‌دهنده ابولا یکی از انواع بیماری‌های خونریزی‌دهنده یا «هموراژیک» است که توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود. بیماری شدید و اغلب مرگباری که انسان و حیواناتی همچون شمپانزه، گوریل و میمون را گرفتار می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.