ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت مفتی مصر با اعدام رهبران اخوان ‌المسلمين

شوقی علام، مفتی مصر، حکم اعدام محمد بديع، رهبر اخوان المسلمين و ۱۳ عضو بلندپايه ديگر اين سازمان را رد کرد.

شوقی علام، مفتی مصر، حکم اعدام محمد بديع، رهبر اخوان المسلمين و ۱۳ عضو بلندپايه ديگر اين سازمان را رد کرد.

محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، ۱۹ ژوئن دادگاهی در مصر محمد بديع و ۱۳ تن ديگر از رهبران اخوان‌المسلمين را به اعدام محکوم کرد و آن را برای تاييد به مفتی مصر ارجاع داد. اما در ادامه، شوقی علام، مفتی مصر با اين حکم مخالفت کرد.

احکام اعدام در مصر بايد به تاييد مفتی اين کشور برسد.

قاضی محمد ناجی شحاته در اين‌باره به رويترز گفت: «مفتی گفته است که به عقيده او، دادگاه صرفاً با تکيه بر تحقيقاتی حکم اعدام را صادر کرده که برای صدور چنين حکمی کافی نيستند.»

با اين حال، منابع قضايی مصر گفتند که روز پنج‌شنبه هفتم اوت، دادگاه بار ديگر حکم اعدام را به مفتی مصر ارجاع داده و از او خواسته تا در تصميم خود بازنگری کند. دادگاه همچنين تاريخ صدور حکم نهايی را تا ۳۰ اوت به تعويق انداخته است.

حکم اعدام ۱۸۲ نفر در مصر گروه‌های حقوق بشری را خشمگین کرده است

محمد بديع پيش‌تر نيز در مورد يک پرونده ديگر در دادگاهی متفاوت همراه با ۱۸۲ هوادار اخوان المسلمين به اعدام محکوم شده بود. اين حکم گروه‌های مدافع حقوق بشر را خشمگين کرده است.

اخوان المسلمين پس از سرنگونی مبارک، ديکتاتور پيشين مصر، در روند انقلاب سال ۲۰۱۱ اين کشور، در يک انتخابات دموکراتيک به قدرت رسيد. اما پس از اعتراض‌های گسترده مردمی به سياست‌های محمد مرسی، رييس‌جمهور منتخب عضو اخوان، ارتش دخالت و مرسی را از قدرت خلع کرد.

اکنون وزير دفاع دولت محمد مرسی، فيلد مارشال عبدالفتاح سيسی که کودتای ارتش را رهبری کرد، پس از برگزاری انتخابات در سال جاری به عنوان رييس‌جمهور مصر قدرت را در دست دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.